Itt az első igazi fotó az új Audi A3-ról, amely március elején a Genfi Autószalonon mutatkozik be hivatalosan.  


A modell nem igazi meglepetés, hiszen a kémfotók alapján tudhattuk, hogy nem változik drasztikusan a formája, ugyanakkor januárban egy elektronikai kiállításon maga az Audi is lebuktatta a gépet. Egy működőképes autóbelsővel demonstrálták a jövő modelljeinek fedélzeti elektronikáját, csakhogy a fedélzeti elektronika egy beállításainál megjelent az autó képe.

Az elődjére nagyon hasonló autó megkapja a legfrissebb Audi modellekre jellemző szögletes single frame hűtőmaszkot, illetve a fényszórói is az Audi-család legfrissebb jegyeit követve befelé szűkülnek. További látványos újdonság, hogy a külső visszapillantók már nem az A oszlophoz csatlakoznak, hanem az övvonalon támaszkodnak.

Ez a modell nagyon fontos nemcsak az Audi, de az egész Volkswagen-konszern számára: ez az első típus, amely az új moduláris padlólemezre (Modulare Querbaukasten -MBQ) épül. Az első és összkerékhajtáshoz, különféle tengelytávolsághoz, eltérő karosszériaméretekhez, motorokhoz könnyen igazítható padlólemezre végül 43 különféle típus épül a konszernen belül. A VW 30 százalékos gyártásköltség-csökkentést remél a bevezetésétől.

Az A3-es utastere formailag az Audi A1-ére hasonlít majd. Eltűnik a hagyományos kézifék, helyét elektromechanikus megoldás veszi át. Mellette megjelenik a fedélzeti elektronika, az MMI vezérlőgombja. A rendszer központi eleme a műszerfal tetején látható 7 colos LED-es kijelző, amely 3D-s megjelenítésre képes. Újdonság, hogy már nemcsak a vezetőnek, de az utasnak is jut head up display.

A következő generációs A3 a jelenleginél többféle karosszériaváltozatban készül majd, a három- és ötajtós ferdehátú és kabrió mellett négyajtós szedán is lesz a kínálatban. Az autók többek között Magyarországon is készülnek majd.

Motorjai között 1,2-es, 1,4-es és 2,0 literes turbós benzinmotor szerepel majd, 105-211 LE teljesítmény között. Dízelből 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmúak lesznek 105-180 LE között. Az utóbbi egy vadiúj 2,0 TDI, amelyet az említett MBQ-hoz készítették.