A Genfi Autószalon kétségtelenül legüdébb színfoltja a Morgan háromkerekűje volt. Szerencsére nem féltek belevágni, és felélesztenek egy legendás járművet a II. világháború előtti időkből.

A kis kétszemélyes járgányt eredetileg a Morgan gyárat alapító Harry Frederick Stanley Morgan építette saját használatra, ám annyi biztatást és érdeklődést kapott, hogy gyártani kezdték a pöttöm gépet. Legjellemzőbb vonásai az első tengelyre szerelt motorkerékpárból származó kéthengeres, V elrendezésű szív, és a háromkerekű építési mód.

115 lóerő ebben a koporsóban???

115 lóerő ebben a koporsóban???

115 lóerő ebben a koporsóban???


1939 óta egészen mostanáig nem készült Morgan ilyen felállásban. Elképesztően kívánatos jelenség, maga a külső teljesen az elődök vonásait örökölte, ahogy az építési mód sem sokat változott. A motor már picit izmosabb és modernebb, 115 lóerőt teljesít a kéthengeres, és egy ötsebességes Mazda váltón keresztül hajta meg az egymagában árválkodó hátsó kereket. A bőrrel bevont utastér két utasára bukócső vigyáz, tető abszolút nincs hozzá. A csak funkcionális elemeket használó háromkerekű üresen nem nyom majd többet mint, írd és mondd 500 kiló.

Szerintem sokan el tudják képzelni, mekkora móka lehet egy ilyennel felfalni a szűk hegyi utak kilométereit. Az ár természetesen tükrözi az exkluzivitást, közel nyolcmillióért jutnak majd hozzá az angolok, de az ötlet remek, és szerintem akad itthon olyan műhely, ahol sokkal olcsóbban össze lehetne hozni valami hasonlót.