Ha nem is SLC néven, de végre bemutatták a De Tomaso újkori történelmének első autóját, amelynek máris a sorozatgyártását tervezik.

A Deauville formailag leginkább a BMW 5 GT-re emlékeztet – megfelelve a mai igényeknek -, ám a tanulmány egyúttal visszanyúl a múltba is; 1971 és 1985 között a De Tomaso ilyen néven már gyártott egy négyajtós modellt. Ami viszont formailag a Jaguar XJ-re hajazott.

A legendás De Tomaso

A Genfi Autószalonon visszatért a De Tomaso, de nem a Pantera nevet támasztotta fel.
A Genfi Autószalonon visszatért a De Tomaso, de nem a Pantera nevet támasztotta fel.

Az új De Tomaso Genfben

Az új De Tomaso Genfben

A Genfi Autószalonon visszatért a De Tomaso, de nem a Pantera nevet támasztotta fel.
Az új De Tomaso Genfben 16
Az új De Tomaso Genfben 17
Az új De Tomaso Genfben 18
Az új De Tomaso Genfben 19
Az új De Tomaso Genfben 20
Az új De Tomaso Genfben 21
Az új De Tomaso Genfben 22
Az új De Tomaso Genfben 23
Az új De Tomaso Genfben 24
Az új De Tomaso Genfben 25
De Tomaso Pantera: a márkát sokan még mindig ezzel a modellel azonosítják
Fotó megosztása:
De Tomaso Pantera: a márkát sokan még mindig ezzel a modellel azonosítják

De Tomaso Pantera: a márkát sokan még mindig ezzel a modellel azonosítják

De Tomaso Pantera: a márkát sokan még mindig ezzel a modellel azonosítják


A márka 1959-ben született, Modenában. Ennek ellenére egy argentin versenyzőt Alejandro De Tomaso-t tisztelhetünk alapítóként, ő volt lelke és motorja az emberöltőn át tartó történetnek. A legnagyobb sikereket az 1960-70-es években érték el, a műszaki újításokkal teletűzdelt Mangusta és Pantera modellekkel.

A korabeli Ferrari és Lamborghini modellek méltó ellenfelei voltak, mind a külsőt, mind a menetteljesítményeket tekintve, ám az áruk is versenyképessé tették a Panterákat. Féláron mérték, ám az olajválság és a szűnni nem akaró hibák lassú lejtőre állították a céget, és a futottak még kategóriába csúsztak. A csőd és felszámolás végül 2004-ben következett be. (Részletesebben itt olvashat a De Tomaso történetéről)

Az alumínium-karosszériás autót kezdetben két motorral lehet majd rendelni. A kisebbik egy 2,8 literes turbó V6-os egység, amely 300 lóerőt teljesít.

A nagyobbik egy V8-as, ami csaknem kétszer annyi erőt ad le: 550 lóerő indul meg a négy kerék felé a hatfokozatú automata váltón keresztül. Ezzel a kocsi megfutja a 250 km/h-s sebességet, ám itt elektronika szab gátat a további gyorsításnak. A százat 6,7 másodperc alatt éri el a Deauville.


A De Tomaso új modellje a tervek szerint még idén gyártásba kerülhet. Az olaszok azt állítják, hogy akár évi 3000 darab is legördülhet a futószalagról. Természetesen máris a kínálat bővítésére utaltak: kupét és szedánt is terveznek.

Itt találják összes cikkünket 2011-es genfi Autószalonról