A Hyundainál több világpremier is jutott idén Genfre. A standon a Veloster és az i40 van a középpontban, az egyik egy kicsi vagány illetve egy nagy és komoly autó.

A belevaló a Veloster, amely valamikor nyáron, várhatóan júliusban jelenik meg Magyarországon – tudtuk meg a standon az importőr képviselőitől.

Itt egy, ott két ajtó

Az újdonság egy sportos és aszimmetrikus kupé, amelynek a vezető oldalán egy ajtaja van, az utasok felé viszont kettő. Ez egyben azt is jelenti, hogy a jobbkormányos verziókban minden fordítva van, azoknak a bal oldalán találunk két ajtót.

Az autó 4,22 méteres, pont mint egy Golf VI, pedig jóval kisebbnek tűnik nála.

Velosterben nagyjából azokat tudnánk elképzelni, akik sportos kisautókkal, például Citroën DS3-mal rokonszenveznek, de kettőnél több ajtóra van szükségük vagy azokat, akiknek egy Nissan Juke túl meredek.

Egyelőre az ix35-ben tesztelt 1,6-os benzinessel lesz elérhető a Veloster, később a szívómotor mellé egy turbómotor érkezik, 200 lóerő körüli teljesítménnyel. A sportos kupéban debütál a márka első duplakuplungos sebességváltója, amely a kézi váltóval együtt hatfokozatú.

Júliusban egyszerre jön a Veloster a hátsókerék-hajtású Genesis Coupéval

Júliusban egyszerre jön a Veloster a hátsókerék-hajtású Genesis Coupéval

i40: kezdetben kombiként
Eddig a Sonatákat az amerikai igények szerint tervezték, az i40 az európai piacnak szól

Eddig a Sonatákat az amerikai igények szerint tervezték, az i40 az európai piacnak szól

Eddig a Sonatákat az amerikai igények szerint tervezték, az i40 az európai piacnak szól


Az i30 utáni évek legfontosabb autóját állította ki a Hyundai. Az i40cw, azaz kombi hatalmas, akárcsak a Mondeo vagy a Passat, a két legfőbb ellenfél a flottapiacon. A lépcsőshátúról nincs képünk, mivel a négyajtós csak év végén jelenik meg és az európai cégautópiacon úgyis a kombik vannak túlsúlyban, szemben a magyarországi helyzettel.

A Sonata utódjától azt remélik, hogy az egész márka reputációját javítja majd. A Hyundainak ugyanis csak az egyik baja, hogy kevesen ismerik. Az sem mindegy, hogy akik tudnak róla, azok arctalan, olcsó tömeggyártmányként tekintenek-e rá vagy eljut az agyukig, hogy autóik legalább ott tartanak, mint a bevett európai és japán márkák.


Szép és nagy belül

Felárért villanymotor nyitja a csomagtérajtót. A tér 553-ról 1719 literesre bővíthető

Felárért villanymotor nyitja a csomagtérajtót. A tér 553-ról 1719 literesre bővíthető

Felárért villanymotor nyitja a csomagtérajtót. A tér 553-ról 1719 literesre bővíthető


Érezni a belső téren, hogy a koreai gyár sem akar lemaradni a minőségérzetben a C3 Picassóval, az új C5-tel, a Mégane-Laguna párossal vagy a 3008-5008-508 modellekkel nagyot ugró franciák mögött.

A műszerfal tetején szép puha a műanyag, a térkínálat több mint elég és a csomagtér is óriási: 553-1719 literes.

Első körben 115 és 136 lóerővel lesz kapható az új, 1,7 literes turbódízel, amely messze fontosabb, mint a két benzines motor.

Közülük az 1,6 literes 140, a kétezres 177 lóerős, mindkettő közetlen befecskendezéses. Az autóhoz elérhető a várakozás közben a motort leállító és magától újraindító automatika.

Frankfurt közelében, az európai műszaki központban folyt az i40 tervezése és fejlesztése

Frankfurt közelében, az európai műszaki központban folyt az i40 tervezése és fejlesztése

Adok-kapok a Passattal

Papíron 4,3 liter az 1,7 CRDI átlagfogyasztása a feláras BlueDrive-csomaggal

Papíron 4,3 liter az 1,7 CRDI átlagfogyasztása a feláras BlueDrive-csomaggal

Papíron 4,3 liter az 1,7 CRDI átlagfogyasztása a feláras BlueDrive-csomaggal


Ma az autógyártók általában elektronikus biztonsági rendszerekkel (fáradságfigyelő, távolságtartó tempomat, gyalogosfelismerés automatikus vészfékezéssel, holttérfigyelő stb.) meccselnek egymással illetve minél alacsonyabb fogyasztási, ezzel szén-dioxid-emissziós értékekkel licitálnak egymásra.

Utóbbi téren ejtett nagy skalpot a Hyundai, konkrétan a szén-dioxid-kibocsátásban az eddigi legjobb Passatét. A Passat a legkisebb fogyasztású, 1,6 TDI BlueMotion Technology (BMT) verzióban 114 gramm CO2-t bocsát ki kilométerenként és most a koreaiaknak sikerült egyetlen grammal alámenni ennek az értéknek. Az i40 csak a feláras BlueDrive csomaggal éri el azt az missziós értéket a 115 lóerős dízelmotorral. A laborban mért fogyasztásban döntetlen az eredmény: a két típus szabvány szerinti átlagfogyasztása deciliterre azonos, 4,3 liter/100 km.

Mihelyst a Hyundai genfi sajtóanyagain megszáradt a kategóriaelsőséget hirdető tinta, a Volkswagen máris visszavágott: hogy, hogy nem, de 4,2 literre szorította le a Passat 1,6 TDI BMT étvágyát, 109 g/kilométerre csökkentve a szén-dioxid-emissziót. Hurrá, megint mi vagyunk az elsők, de bonyolítja a helyzetet, hogy az i40cw kombi, amelyet a Passat Varianttal illik összevetni. A BMT-s kombi eredménye 4,4 liter és 114 g/km, így akár a koreaiak is verhetik a mellüket az elsőséggel. Érdekes, hogy a másik harctéren, a vezetőt támogató biztonsági rendszerek között az i40 nem igyekszik behozni a modellfrissítés utáni Mondeót vagy a Passatot. Egyedül sávtartó asszisztensről van szó, közelebbit majd a nemzetközi bemutató után tudunk mondani.

Egy Mondeo vagy Passat ellenében az i40cw sem lehet szűk hátul

Egy Mondeo vagy Passat ellenében az i40cw sem lehet szűk hátul

Egy Mondeo vagy Passat ellenében az i40cw sem lehet szűk hátul


Elcsíptünk egy fülest, hogy az i40-ben a közeljövőben egy duplaturbós dízel is lesz, amelynek fajlagos teljesítménye meghaladja majd a 100 lóerőt literenként.

Az 1,7-es dízelből állítólag 180 lóerőt hoz ki a két feltöltő, mert a konkurensekben is mind van 170-180 lóerős, 2-2,2 literes motor.

Nyáron kombi, télen limuzin

Magyarországon júniusban kezdődik az i40cw értékesítése, a lépcsőshátú az utolsó negyedévben jelenik meg. Hiába futottunk neki, egyelőre Markó Zoltán, a Hyundai importőr operatív igazgatója sem tudott árakat mondani.

Itt találják összes cikkünket 2011-es genfi Autószalonról