Nem lesz hiány a szupersportkocsikból a kedden megnyíló Genfi Autószalonon. Ott áll a nagyközönség elé a Ferrari FF és a Lamborghini Aventador is, de először lesz látható a Pagani Huayra is. Mindegyik különleges valamiben, de olyat, amit a Koenigsegg Agera R tud, egyik sem nyújt.


Az Agera R, a tavaly szintén Svájcba bemutatott Agera továbbfejlesztett változata.  Nem is az első lépcsős, de a második. Az első Agera R-t ugyanis az ománi királyi családnak szállították még januárban és a most elkészült darab még ahhoz képest is rendelkezik újításokkal.

Az Agerát még a korábbi CCX 4,7 literes motorjával leplezték le, de időközben a motort 5,0 literes hengerűrtartalmúra növelték. Nem egyértelmű, hogy két turbó vagy két kompresszor pumpálja a V8-asba levegőt (A Koenigsegg kétértelmű információt ad meg), de az biztos, hogy míg a normál Agerában 950 lóerős volt, az R-ben már 1115 lóerőt teljesít.  Ehhez nem is volt szükség hatalmas fejlesztésre csupán arra, hogy az új motorvariáns már nem 95-ös benzinnel, hanem bioetanollal is üzemeltethető.

Ez a Koenigsegg valaha épült legerősebb motorja, amelynek 1200 Nm-es nyomatékát hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó viszi a hátsó kerekekhez.

Tekintve, hogy a hivatalos bemutató Genfben lesz egyelőre azt nem árulta el a svéd gyártó, hogy mit is tud az Agera R. Ám ha tudjuk, hogy az Agera 3,1 másodperc alatt gyorsult százra és végsebességét 390+-ban adja meg a Koenigsegg, akkor belátható, hogy a plusz 165 lóerőtől biztosan nem lesz lassabb.  Főként, hogy karbon központi cellára épülő sportkocsi mindössze 1330 kilót nyom.

Síelni 1000 lóerős sportkocsival 3


Sőt, hogy felkeltse az érdeklődésünket a Koenigsegg azt is elárulta, hogy az autóra a Michelin speciális gumikat gyártott, amelyek 418 km/óráig bírják a terhelést.

Az R-csomag részeként a pluszlóerők mellett egyedi spoiler kerül az Agerára, ez is benne van a normál modell 875 000 fontos (280 millió forint) árán felül fizetendő 132 000 fontos (42 millió forint) összegben. Nincsenek viszont benne a fenti árban a téli felnik és gumik. Igen, ennek az autónak a vevője ugyanis ilyet kért, és kapott 7322 fontért (2,34 millió forint).

Sőt az igazi királyság az egyedileg készített tetőboksz. A Thule által tervezett szállító egy középkategóriás autó áráért, potom 5,6 millió forintért kerül a fehér csodára. De nem ám üresen kapja a bokszot a norvég megrendelő – akihez a kiállítás után érkezik a kocsi-, de a Koenigsegg sajátgyártású szénszálas műanyag síléceket is ad neki.

Ezt már hívhatjuk gazdagságnak!

Akinek benzin folyik az ereiben, az csodát lát majd itt: