Nem lesz hiány a szupersportkocsikból a kedden megnyíló Genfi Autószalonon. Ott áll a nagyközönség elé a Ferrari FF és a Lamborghini Aventador is, de először lesz látható a Pagani Huayra is. Mindegyik különleges valamiben, de olyat, amit a Koenigsegg Agera R tud, egyik sem nyújt.

Síelni 1000 lóerős sportkocsival 1
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 2

Síelni 1000 lóerős sportkocsival

Síelni 1000 lóerős sportkocsival

Síelni 1000 lóerős sportkocsival 11
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 12
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 13
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 14
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 15
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 16
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 17
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 18
Fotó megosztása:
Síelni 1000 lóerős sportkocsival 19


Az Agera R, a tavaly szintén Svájcba bemutatott Agera továbbfejlesztett változata.  Nem is az első lépcsős, de a második. Az első Agera R-t ugyanis az ománi királyi családnak szállították még januárban és a most elkészült darab még ahhoz képest is rendelkezik újításokkal.

Az Agerát még a korábbi CCX 4,7 literes motorjával leplezték le, de időközben a motort 5,0 literes hengerűrtartalmúra növelték. Nem egyértelmű, hogy két turbó vagy két kompresszor pumpálja a V8-asba levegőt (A Koenigsegg kétértelmű információt ad meg), de az biztos, hogy míg a normál Agerában 950 lóerős volt, az R-ben már 1115 lóerőt teljesít.  Ehhez nem is volt szükség hatalmas fejlesztésre csupán arra, hogy az új motorvariáns már nem 95-ös benzinnel, hanem bioetanollal is üzemeltethető.

Ez a Koenigsegg valaha épült legerősebb motorja, amelynek 1200 Nm-es nyomatékát hétfokozatú duplakuplungos automata sebességváltó viszi a hátsó kerekekhez.

Tekintve, hogy a hivatalos bemutató Genfben lesz egyelőre azt nem árulta el a svéd gyártó, hogy mit is tud az Agera R. Ám ha tudjuk, hogy az Agera 3,1 másodperc alatt gyorsult százra és végsebességét 390+-ban adja meg a Koenigsegg, akkor belátható, hogy a plusz 165 lóerőtől biztosan nem lesz lassabb.  Főként, hogy karbon központi cellára épülő sportkocsi mindössze 1330 kilót nyom.

Síelni 1000 lóerős sportkocsival 20


Sőt, hogy felkeltse az érdeklődésünket a Koenigsegg azt is elárulta, hogy az autóra a Michelin speciális gumikat gyártott, amelyek 418 km/óráig bírják a terhelést.

Az R-csomag részeként a pluszlóerők mellett egyedi spoiler kerül az Agerára, ez is benne van a normál modell 875 000 fontos (280 millió forint) árán felül fizetendő 132 000 fontos (42 millió forint) összegben. Nincsenek viszont benne a fenti árban a téli felnik és gumik. Igen, ennek az autónak a vevője ugyanis ilyet kért, és kapott 7322 fontért (2,34 millió forint).

Sőt az igazi királyság az egyedileg készített tetőboksz. A Thule által tervezett szállító egy középkategóriás autó áráért, potom 5,6 millió forintért kerül a fehér csodára. De nem ám üresen kapja a bokszot a norvég megrendelő – akihez a kiállítás után érkezik a kocsi-, de a Koenigsegg sajátgyártású szénszálas műanyag síléceket is ad neki.

Ezt már hívhatjuk gazdagságnak!

Akinek benzin folyik az ereiben, az csodát lát majd itt: