Két héttel azután, hogy Mark Adams, az Opel design-alelnöke hologram formájában már megmutatta, most itt vannak az első hivatalos képek az Opel Zafira Tourer Conceptről. A tanulmányautó világpremierjét a jövő héten megnyíló Genfi Autószalonon tartják.


Igazán meglepő nincs az autóban, a legtöbben látatlanban is ilyennek képzeltük volna. A jelenlegi Zafira sziluettje köszön vissza a legfrissebb Opel-formajegyekkel díszítve.  Az orr-részén a hivatalosan az év végén érkező Opel Ampera formái köszönnek vissza, így az összképet markánsan uralja a két bumerángforma. Oldalt a Zafirán is feltűnik az Insigniánál bevezetett és az Astránál is alkalmazott, ívelt él. Hátul pedig egyértelmű a rokonság az Insigniával, főként a korábbival ellentétben vízszintesre szabott lámpák miatt. Az összkép a korábbinál elegánsabb autót mutat.

Bár erről továbbra sem beszél az Opel – tekintve, hogy ez tanulmány -, az új Zafira vélhetően megnyúlik elődjéhez képest. Az autó hátuljáig futó, változtatható fényáteresztésű üvegtető alatt így még több hely juthat az utasoknak. Itt is hét ülést találunk, de a Flex7 ülésrendszer a korábbiaknál is egyszerűbben variálható.

Itt az új Opel Zafira 3


A harmadik sor ülései teljesen a padlóba hajthatók, ha inkább a csomagoknak kellene a hely. Ez után pedig gombnyomásra az ötüléses családi autóból négyszemélyes luxusjárgány válik, miután a hátsó középső ülés összecsuklik és kartámasszá alakul át, miközben a szélső fotelek egymás felé és hátra csúsznak el, minden irányban több helyet kínálva az itt ülőknek. Ha ez nem lenne elég, az ülésekhez lábtartó is tartozik.

Szintén a luxusautókat idézik a háromrészes, elektromos mozgatású fejtámlák, amelyek gombnyomásra bújnak elő és állnak üzembe. A vezetőé automatikusan befordul a biztonságos helyzetbe, ha az autó mozgásban van.

Itt az új Opel Zafira 4


A guruló klubszoba (ahogy a tanulmányt nevezi az Opel) kényelmét fokozzák a modern elektronikai eszközök. Az Insigniából és az Astrából ismerős műszerfalat egy méretes érintőképernyő uralja, amelyen a fedélzeti rendszerek szabályozhatók, az utasok pedig az első ülések hátán tárolható iPadok használatával olvashatnak vagy szörfölhetnek az interneten.

Az Opel Zafira Tourer Concept mozgatásáról 1,4-es turbómotor gondoskodik, amelyhez a takarékosabb működés érdekében motorleállítós start&stop rendszer is tartozik. A kényelmes, de ha kell sportos autózás érdekében az útviszonyokhoz aktívan alkalmazkodó lengéscsillapítás került a tanulmányba.

A mindig megfelelő látás érdekében a bi-xenon fényszórókon alapuló adaptív fényszórók kerültek a Zafirába. Az AFL automatikusan, a mindenkori út- és látási viszonyoknak megfelelően alakítja a fénycsóvát. A rendszer a tompított és a távolsági fények mellett a kanyarfényszórót, a ködlámpákat és a nappali menetfényt is magában foglalja. Hátul természetesen LED-es lámpákat alkalmaznak.

Bár egyelőre tanulmány, semmi kétségünk, hogy hamarosan a mostanihoz hasonló formában a sorozatgyártású Zafirát is leleplezi az Opel. Így az autó legkésőbb 2012 elején a kereskedésekben lehet.