Hosszabb ideje folyamatosan ad ki részinformációkat a Lamborghini a Murcielago utódjáról. Az Aventador külsejét azonban mindeddig sikerült titokban tartani. Először hétfőn este, a Genfi Autószalont megelőzően egy estélyen mutatták volna meg az újságíróknak.

Nincs titok: Itt az új Lamborghini 1
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 2

Nincs titok: Itt az új Lamborghini

Nincs titok: Itt az új Lamborghini

Nincs titok: Itt az új Lamborghini 17
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 18
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 19
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 20
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 21
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 22
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 23
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 24
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 25
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 26
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 27
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 28
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 29
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 30
Fotó megosztása:
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 31


Csakhogy a komolyabb magazinok azért, hogy ne legyenek hátrányban az internetes oldalakkal, néha elérik a gyártóknál, hogy a megjelenési embargót betartva előre megkapjanak fotókat, információkat, így a friss hírekkel mehet nyomdába a lap. Ennek aztán gyakran meg is isszák a levét a gyárak. Most is.

Miközben a Lamborghini épp az autó vázát adó karboncelláról adott ki hivatalos információkat, az Evo Magazin horvát kiadásától kiszivárgott a hivatalosan Aventador LP700-4-nak hívott jármű fotója. Ahogy arra a kémfotók alapján számítani lehetett, az autó nem a formájával hoz újat – az igen hasonlatos a Murcielagóhoz -, sokkal inkább a részletmegoldásai mutatják új autónak. Mindenesetre piszok jól néz ki.

Azt már a gyári közleményekből tudjuk, hogy az Aventador 100 kilóval könnyebb, mint elődje, ami elsősorban a szénszálas műanyag erőteljes felhasználásának köszönhető. Ebből készült az autó komplett utascellája, így az csak 147,5 kilót nyom, míg a teljes karosszéria is csak 229,5 kiló. Ennek ellenére a karosszéria merevsége 70 százalékkal javult.

Az Aventador mozgatásáról 6,5 literes motor gondoskodik. A V12-es blokk teljesítménye 700 lóerő, miközben a nyomatéka 690 Nm. Ezt az erőt a Graziano által készített különleges, dupla rudazatos automata sebességváltó indítja a kereke felé. Ahogy elődjében, úgy az Aventadorban is összkerékhajtás szerepel.

Nem meglepő módon a kisebb tömeg és a nagyobb teljesítmény a Murcielagónál is komolyabb menetteljesítményt produkált. Az Aventador 2,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz km/órára, végsebessége pedig eléri a 350 km/órát.
Nincs titok: Itt az új Lamborghini 32