Bár viszonylag kis területen állított ki a Lotus a Genfi Autószalonon, volt mint nézni a standjukon. A megújult Exige mellett két izgalmas tanulmányt is láttunk.

Az Evora 414 E-ben az eredeti 3,5 literes, V6-os benzinmotor helyett három kisebbet szereltek be. Egy-egy 207 lóerős villanymotor kerül a hátsó kerekekhez, míg a hatótávolság növeléséhez egy 1,2 literes benzinmotor is szerepet kap.


A 48 lóerős blokk közvetlenül a kerekeket nem hajtja, csupán áramot termel szükség esetén, a villanymotorok és az akkumulátorok számára. További részletek az üvegtetővel ellátott autóról ITT.

Másik újdonság a Lotusnál az Evora Carbon Concept, amelynél, ahogy a név sejtetni engedi, a szénszálas műanyag van a középpontban. A 280 lóerős, középmotoros sportkocsin ugyanis számos elemet karbonra cseréltek. Így ebből a könnyű, de erős anyagból gyártották le a tetőt, a visszapillantókat, az első spoilert és a diffúzort is. 


Ezzel azonban még nincs vége, hiszen az utastérben a levegőrostélyok, a középkonzol és az ajtók műanyag elemei is a versenysportból származó anyagból készültek el. A tanulmányautóban a műszerfal többi részét, a tetőt és a padlót Alcantara borítja.

Egyáltalán nem lepődnénk meg, hogy utóbbi hamarosan elérhető lenne a Lotus kínálatában, hiszen a brit márka mindig is a minél alacsonyabb tömeg elérésén dolgozott.