Két kabrióújdonságot hozott a Genfi Autószalonra a Renault, a Windet és a Megane CC-t. A Renault nem próbált négy ülést beszuszakolni a kisebbik kabrióba, helyette izgalmas kétüléses sportkocsit faragott belőle. A Twingóra épülő, de annál 23 centivel hosszabb autóban így a kategória legnagyobb, 270 literes csomagtartóját tudták kialakítani. 


Ám ennél sokkal izgalmasabb a tetőmechanizmus. Az utasok fölül a tetőt egyben – akár egy könyv fedelét – hátra lehet lapozni, targát faragva a Windből. A mutatvány 12 másodperc alatt megvan. 

Kétféle motorral készül a részleteiben is sportos kisautó. A Twingo RS-ből ismert 133 lóerős 1,6-ossal, illetve 1,2-es turbóval, amely 100 lóerőt teljesít. Akinek nem elég két ülés, annak is van új kabrió a Renault kínálatában, elkészült az új Megane CC is. 

Ahogy elődje, az új Megane kabrió is nyitható fémtetőt kapott, azaz zárt állapotában kupé. A fémtető kifejezés kissé túlzás, hiszen nagyrészt üvegből van az elem. Az üvegfelület 0,47 négyzetméteres, ami nemcsak az előző Megane CC-nél nagyobb, de a kategória legjobbja. A kétrészes tető gombnyomásra nyílik és záródik mindössze 21 másodperc alatt. 


Azért, hogy nyitott állapotban is viszonylag szélvédett maradjon a négyszemélyes utastér, a hátsó ülések mögötti fix üveg szélfogót alakítottak ki. A csomagtartó nyitott tetővel 211 literes, míg ha kupéként használják az autót, 417 liternyi szabad hely várja a pakkot.

Három benzines és három dízelmotorral készül a Megane. A benzines alapmotor 1,6 literes (110 LE), amelynél jóval izgalmasabb a turbós 1,4-es (130 LE), amely mellett még kérhető hagyományos 2,0 benzines (140 LE) is, utóbbihoz fokozatmentes, automata váltó is rendelhető.

Dízel oldalon 1,5, 1,9 és 2,0 literes motorokat találunk, sorban 110, 130 és 160 lóerővel. Alaphelyzetben mindegyikhez hatfokozatú, manuális váltó tartozik, de a leggyengébbhez új fejlesztésű, duplakuplungos automatát is kínál a gyár. 

Nyáron már nálunk is elérhetők lesznek az új modellek.