A Genfi Autószalonon a Nissan bemutatta az új Micrát. Az új modell megtartotta a rá jellemző barátságos formát. Kissé visszafogottabban, de megmaradt a békaszemszerű fényszóró és a buborékjellegű utascella. A kerekek továbbra is a karosszéria sarkaiban vannak, ami a jó stabilitás és úttartás alapja. A Micra a kategória legjobb fordulókörével bír, amely mindössze 9 méter. 

Az új Micra 3780 mm hosszú, amihez 2450 milliméteres tengelytávolság tartozik, előbbi hat-, utóbbi kétcentis bővülést takar. Saját (178 cm) ülőpróbám szerint magam mögött könnyedén elférek a hátsó ülésen, úgy, hogy a csomagtartóban is marad hely bőven. 

Csak ötajtós Micra lesz

Csak ötajtós Micra lesz

Csak ötajtós Micra lesz


Új padlólemezre épül az autó, amelynél nagy figyelmet fordítottak a tömeg csökkentésére, hiszen az nagymértékben és előnyösen befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátását. A Micra üresen mindössze 945 kilogramm.

Ám az alacsony súly további takarékoskodást tesz lehetővé, mégpedig motoroldalon: bőven elég kisebb teljesítményű blokk is. A Micra csak 1,2-es, háromhengeres benzinmotorokkal készül, dízel egyáltalán nem lesz. A gyengébb motor 80, az erősebb – amelyet turbófeltöltővel is elláttak – 98 lóerős. Az ötfokozatú, manuális sebességváltó mellett változó áttételű automatával is elérhető lesz. 

Európában az új Micra alapszereltségének része az ABS, a két első légzsák, a függöny- és oldallégzsákok és az előfeszítővel felszerelt biztonsági öv. Az aktív biztonságot szolgálja az ABS és az ESP. A kisautó olyan extrákkal is felszerelhető, mint a műholdas, érintőképernyős navigációs rendszer, az üvegtető, az intelligens kulcs vagy az új “parkolóhelymérő” eszköz. Ez utóbbi csökkenti a parkolási nehézségeket a szűk helyre történő beálláskor. 
 

Carlos Ghosn a Nissan-Renault elnöke leplezte le

Carlos Ghosn a Nissan-Renault elnöke leplezte le

Carlos Ghosn, a Nissan-Renault elnöke leplezte le


Az autó érdekessége, hogy globálisan 160 országban árulják majd, és gyakorlatilag ugyanolyan formában. Japánban tervezték, fejlesztették és tesztelték, ám négy helyszínen fogják gyártani: Thaiföldön, Indiában, Mexikóban és Kínában. (Egyik hely sem a magas munkabérekről híres.) Hozzánk Indiából érkeznek az autók.

Bár mindenütt szinte ugyanazt az autót gyártják, az alkatrészeket nem egy helyről szállítják, hanem 85 százalékban helyben szerzik be. Ezzel ugyanis jelentős költséget spórolhat meg a gyár, nem kell kifizetnie az import alkatrészek utáni vámot – árulta el a vezess.hu-nak Keno Kato, a Nissan Motor, illetve a Micra vezető termék-kategória specialistája.

Az ár csökkentése érdekében jelentősen leegyszerűsítették a Micrát. Az új kisautóban 18%-kal kevesebb alkatrész található, mint a Nissan hasonló méretű kisautóiban. Például a műszerfal-összeállítás 28 darabból áll, szemben az azonos méretű más modell 50 darabjával. 

Az állandóan tapintott anyagok jók

Az állandóan tapintott anyagok jók

Az állandóan tapintott anyagok jók


Mint Kato úrtól megtudtuk, elképzelhető, hogy a Nissan Micra lesz a legolcsóbb modell kategóriájában. A cél mindenesetre ez, de biztosra persze nem tudta mondani a szakember, mert a konkurensek terveit nem ismeri. Novemberben minden kiderül, amikor Magyarországra megérkezik az autó.

Kato úr elárulta, hogy az új padlólemez azért kapta a V (Versatile = rugalmas) elnevezést, mert további két modellnél felhasználják majd. A 2011-ben érkező új modellek (egy szedán és egy kombi/egyterű) nagyobb méretűek lesznek, mint a Micra. Bár ezt nem erősítette meg – sejtelmesen mosolygott -, nyilván a korábbi Almera, Tiida utódját készítik el.