A Genfi Autószalon első hivatalos sajtónapja előtt egy szálloda rendezvénycsarnokában exkluzív bemutatón leplezte le az új Focust a Ford. Szerencsére azért nem sikerült olyan exkluzívra szervezni az eseményt, hogy mi ne lettünk volna ott.

Élőben jelentkezünk
További újdonságok: Opel Ampera, Porsche 918 Spyder, Lexus CT 200H, SEAT IBE, Skoda Fabia RS, Lamborghini Gallardo, Volkswagen Sharan, Audi A1

Szép az új kormány

Szép az új kormány

Szép az új kormány


A Ford prominens személyiségei pár mondatban eldarálták a kötelező mondatokat: a válságnak majd nemsoká úgyis vége lesz, a Ford jól jön ki belőle, növelte piaci részarányát a fontos piacokon, és persze a legfontosabb a zöld jövő, cél a nulla emisszió.

És akkor feldördült a zene (a Ford hagyományosan jó deejaységben, mindig náluk vannak a legtutibb háttérzenék és bekészített úticédék a tesztvezetéseken), lehullott a lepel, és előbukkant az új Focus.

[##vezess_video:f72gqj##]
A Genfi Autószalon idején a Samsung videokameráit használjuk!

Meg nem sokkal később az új Focus kombi is.Csendes forradalom zajlik a kompakt kategóriában. Az Astra gömbölydeden, a Mégane furcsán, a Golf amolyan golfosan szép. Az új Focus pedig szögletesen, élesen lett az.

Az európai szalonokba csak a jövő év elején érkező harmadik Focus metálsárga bemutatópéldánya meglepően kiforrott autó. A felnik még láthatóan egyedileg martak, a pedálok se így fognak kinézni a szériakocsin, de az anyagok, az összeszerelés minősége már tuti.

2010 harmadik negyedév: új C-Max és Grand C-Max forgalmazása Európában
2010 év vége: ötajtós és kombi Focus gyártásának indítása
2011 év eleje: ötajtós és kombi Focus forgalmazása Európában

2011-ben érkezik

2011-ben érkezik

2011-ben érkezik


A Ford legújabb szlogenje: ONE Ford, azaz Egy Ford mind felett, Egy Ford kegyetlen. Ennek fényében az új Focust egy nemzetközi brigád fejlesztette, hogy a kocsi minden piacon egyformán tuti befutó legyen. (Régi mánia ez a Fordnál, emlékeznek még a Mondeóra? Az is világautónak indult, a neve is világot jelent.)

A Focus fejlesztését Németországból irányították, de a hajtáslánc kialakítását jól bevált recept szerint meghagyták a brit csapatnak (Dunton Technical Center, Anglia).

Manapság nem lehet tömegmodellt gyártani takarékosság, hatékonyság, környezetbarátság és modern elektronikus megoldások nélkül. A Ford is rátűzte ezeket a jelszavakat zászlajára, de nem tépte le róla a régi irányelvet: a lényeg, hogy jó legyen vezetni.

Ez utóbbit majd meglátjuk. De amíg az első tesztautók megérkeznek, nézzük a körítést!

Harapós, ragadozós

Harapós, ragadozós

Harapós, ragadozós


Nem a One Ford az egyetlen bullshit, amit az új Focushoz szállítanak a marketingesek. A MyFord jelenti például a nyolchüvelykes érintőképernyőt és az átgondoltan a vezető köré rendezett kezelőszervek kézreállását. A Bluetooth-kapcsolat, a médiainterfészek és a GPS alapú szolgáltatások együttes neve SYNC.

Active Park Assist a Fordnál a parkolássegítő rendszer neve. A Toyotáknál, Lexusoknál már rég megismert módon immár az új Focus is be tud állni egy szűk (akár a kocsi hosszának 1,2-szeresét kitevő) parkolóhelyre úgy, hogy a vezető csak a gázt és a féket kezeli.

Ebbe még nem volt szabad beülni

Ebbe még nem volt szabad beülni

Ebbe még nem volt szabad beülni


A Torque Vectoring Control nevű rendszer egy virtuális differenciálzár: az ívbelső hajtott első kereket szűk, tempós kanyarokban a kocsi jól megfékezi. Ezzel kettős hatás érhető el. A megszokottnál jóval gyakrabban kell majd fékbetétet cserélni, illetve izgalmasabbak, kontrolláltabbak lesznek a kanyarok. Kíváncsian várjuk, van-e ez olyan jó, mint a kifinomultabb, ám drágább igazi diffizár, például a Q2 az Alfákban.

Az új Focusba olyan, eddig csak a prémiummárkákból nagyobb autóiból ismert szolgáltatások is bekerültek, mint az ütközésre felkészülő biztonsági rendszer, a követőradar, sávelhagyás-jelző, illetve sávtartó automatika, holttér-figyelő rendszer, és az utóbbi idők legtutibb extrája, az automata reflektorkapcsolgató gép (BMW-ben, Merciben kitűnően működik (ha a Fordban is, kötelező pipa az extralistán megrendeléskor!).

Eco-Boost az 1,6-os turbó fantázianeve

Eco-Boost az 1,6-os turbó fantázianeve

Eco-Boost az 1,6-os turbó fantázianeve


A motorok közül a legizgalmasabb az Eco Boost fantázianevű négyhengeres, benzines turbómotor: 1,6 literből 150 vagy 180 lóerő ígéretesen hangzik. Az 1,6 literes szívó benzines 105 és 125 lóerővel kerül majd az új Focusba.

A kétliteres turbódízel 163, 140 vagy 115 lóerővel, az 1,6-os 115 vagy 95 lóerővel lesz kérhető a kocsiba. A nagyobb dízelmotor hatfokozatú, duplakuplungos robotváltóval is párosítható lesz. Nem lesz rossz év a Fordnál az a 2011! Csak az olaj kitartson addig, amíg aszfalton is kipróbálhatjuk majd az új Focust!