Nem a Polo lesz az egyetlen modell a jövő héten megnyíló Genfi Autószalonon, amelyből terepes variánst mutat be a Volkswagen, a német gyártó elkészítette a Golf hasonló kivitelét is. Az alapot nem a hagyományos kompakt változat, hanem a tágasabb Plus adja.

Korábban is létezett Cross Golf, ám amikor a Golf Plus 2008 legvégén kissé megújult, az autó eltűnt a kínálatból. Áprilistól a ráncfelvarráson átesett típus is megvásárolható ilyen formában.

Bőr, alumínium és acél teszi különlegessé
Bőr, alumínium és acél teszi különlegessé

Magyar különlegesség az új terep Golfon

Bőr, alumínium és acél teszi különlegessé
17 colos "Budapest" felnik díszítik
Nincs benne szívómotor
20 milliméterrel magasabban áll
Kétszínű ülések járnak hozzá
Magasabb alapfelszereltséggel ruházzák fel
Fotó megosztása:
Magasabb alapfelszereltséggel ruházzák fel

Magasabb alapfelszereltséggel ruházzák fel

Magasabb alapfelszereltséggel ruházzák fel


A jövőben sem azok fogják megvásárolni a Cross Golfot, akik komoly terepakadályt akarnak leküzdeni, hiszen nincs hozzá négykerék-hajtás, de a hétvégi házhoz, a hobbikerthez könnyebben lehet eljutni vele, miután 20 milliméterrel magasabban van a karosszériája, mint egyébként. Jó segítséget nyújtanak a kevésbé érzékeny fényezetlen lökhárítók, küszöbök és sárvédő-szélesítések is. Persze nem marad el az ezüstös díszítés sem, amelyből a lökhárítókon túl a tükrökre és a tetősínekre is jutott.

Kisebb érdekesség nekünk, magyaroknak, hogy az autó új 18 colos felnijeit a fővárosunkról (Budapest) nevezték el a német tervezők.

Nincs benne szívómotor

Nincs benne szívómotor

Nincs benne szívómotor


Szemben a normál Golf Plus modellekkel, a Crossban, szériafelszereltség a sportülés, amelyet kétszínű huzat borít. Szintén alapáron bőrrel vonják be a kormánykereket, a váltókart és váltó szoknyát, a pedálok pedig alumíniumhatásúak.

A motorpaletta annyiban különbözik a hagyományos Golf Plusétól, hogy csak feltöltős motorok szerepelnek benne. Azaz a Cross Golf nem rendelhető 1,4-es szívómotorral, de nem szerepel a 2,0 literes, 110 lóerős dízel sem benne.

Válogatni 1,2-es turbós (105 LE), 1,4-es turbós (122 LE) és 1,4-es turbó-kompresszoros (160 LE) benzinesek, illetve az 1,6 (105 LE) és 2,0 literes (140 LE) dízelmotorok közül lehet.  A legkisebb benzines leszámítva minden motorhoz kérhető a manuális váltó helyett duplakuplungos automata, ez a legtöbbnél hétfokozatú, de az erősebb dízelbe hatsebességes kerül.