Nem titok, hogy egy kompakt modellel bővíti kínálatát a Lexus. A japán gyár a tavalyi tanulmány után azonban eddig csak egy hátsó lámpát mutatott meg az autóból, a leleplezést jövő hétre a Genfi Autószalonra tartogatták. Nem jött be. Kiszivárgott a CT 200h komplett prospektusa.

Az ötajtós jármű 4320 milliméter hosszú, 1765 mm széles és 1430 mm magas. A kocsit 2,6 méteres tengelytávolság és 345 literes csomagtartó jellemzi. Az Egyes BMW-hez képest nyolc az Audi A3 Sportbackhez képest 3 centivel hosszabb, a BMW csomagtartója 330, az Audié 370 literes. A Lexus tengelytávolsága hat centivel rövidebb, mint a BMW-é, de kettővel hosszabb, mint az Audié. A Lexus CT elsőkerék-hajtású.

Ötajtós karosszériával érkezik

Ötajtós karosszériával érkezik

Ötajtós karosszériával érkezik


Ahogy eddig is tudtuk, a jármű hibrid, 1,8-as benzines és villanymotort társítanak benne. A motorok műszaki paraméterei nem szerepelnek a prospektusban, csupán annyi, hogy a motor “erőteljes”. Az energiát nikkel-metál hidrid akkumulátorok biztosítják az elektromos motornak, amely elektromos vezérlésű, fokozatmentes automata váltóban egységesíti erejét benzines társával.

A Toyota Priusban hasonló rendszer működik, ott az 1,8-as motor 99 lóerős, nyomatéka 142 Nm, ehhez jön 82 lóerős, 207 Nm-s villanymotor. Ezzel 10,4 másodperces gyorsulási időt és 180 km/órás végsebességet, ugyanakkor 4,0 literes kombinált fogyasztást tud a Toyota hibridje. Várhatóan ennél erősebb, gyorsabb, de kevésbé takarékos lesz a Lexus-variáns.

A műszerfal színvilága követi a kiválasztott üzemmódot

A műszerfal színvilága követi a kiválasztott üzemmódot

A műszerfal színvilága követi a kiválasztott üzemmódot


Az autó háromféle alapbeállításban használható, a vezető Eco, Normal és Sport módban autózhat. Az első kettő a nyugalomról és a takarékos üzemről szól elsősorban. Utóbbi esetben viszont a vezetési élmény kerül előtérbe. Mindkét motor a legjobb dinamikán fáradozik, emellett az elektromos szervokormány is kisebb rásegítéssel működik, változik a menetstabilizáló és a kipörgésgátló hangolása is.

Eco módban az autó 45 km/óráig villanyautóként működik, hiszen a CT 200h fullhibrid, így képes csak elektromos motorral is haladni. Ilyenkor az autó szinte hangtalanul, helyi károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik. A vezető az EV program aktiválásával a telepek energiájának határáig teljesen át is kapcsolhat villanyautózásra.