Két újdonságot jelentett be Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a Genfi Autószalonon. A versenypályára szánt 599XX-ről már szóltunk, most lássuk, mit kínál a cég az 599 GTB Fiorano utcai használóinak.

Ezentúl ún. HGTE (Handling Gran Turismo Evoluzione) csomaggal is elérhető a sportkocsi, amely arra hivatott, hogy még fokozottabb vezetési élményt hozzon ki az 599-esből. Ehhez nem változtattak a motorteljesítményen, a V12-es blokk 620 lóereje bőven elég.

Más a diffúzor és kipufogó

Más a diffúzor és kipufogó

Más a diffúzor és kipufogó


Viszont a motorvezérlés átprogramozásával javult a gázreakció és az új kipufogó is sportosabban zenél, mindez mégis azt az érzetet kelti, mintha erősebb lenne a 6,0 literes motor. Valóban gyorsabban kapcsol viszont az átdolgozott, Forma-1-eredetű, szekvenciális sebességváltó.

Komplett új futómű is szerepel a HGTE-csomagban. Ennek keretében feszesebbre cserélték a rugókat és a hátsó stabilizátort, miközben az aktív lengéscsillapítók keményebb beállítást kaptak. Az átalakítás során alacsonyabbra került a kasztni, ami már stabilabbá teszi az 599-est, de az új 20 colos felnikre szerelt továbbfejlesztett összetételű abroncsok a korábbinál nagyobb tapadást biztosítanak.

Kevlár és Alcantara az utastérben

Kevlár és Alcantara az utastérben

Kevlár és Alcantara az utastérben


Nem a matt szürke keréktárcsa az egyetlen újdonság a kasztnin, a diffúzor és a kipufogóvégek is látványosabb külsőben mutatkoznak. A karosszériára új, háromtónusú, metálvörös fényezés kerül. A HGTE-modellek utasterét Alcantara és szénszálas műanyag teszi sportosabbá, de ilyen anyagokat kombináltak bőrrel a beépített versenyülések kialakítása során is. A hagyományos hárompontos övek helyett versenyautós négypontos biztonsági övek rögzítik az utasokat. 
.