Tavaly szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon rántotta le a leplet a Verve nevű tanulmányról a Ford, amely nem titkoltan a Fiesta elődjeként mutatkozott be.

A Verve – és így az új Fiesta is – a Ford kinetikus dizájn sorozatába illik, robusztus, erős, és mégis dinamikus formával. Öröm látni, hogy a tanulmány formatervéhez szinte egyáltalán nem nyúltak, nem szürkítették bele a Fiestát a kategória sablonjaiba. Megmaradt a trapéz alakú, agresszív hűtőrács, a szögletes fényszóró, a magas övvonal, és a belsőben is csak a színek változtak – a magenta és a méregzöld helyét a praktikusabb szürke, ezüst és barna vette át.

Az új Fiesta a Ford első igazi globális forgalmazásra és gyártásra szánt modellje, Európában, Ázsiában, Ausztráliában és Dél-Amerikában is ugyanez a forma gördül le a gyártósorról – persze a helyi igényekhez igazítva -, és kerül a szalonokba. Észak-Amerika és Kína szedánt kap.

A gyártás az év végén indul Kölnben, Nyugat-Európában 2009-ben kerül majd piacra, három- és ötajtós verzióban is, 2010-ben pedig már világszerte forgalmazzák majd az autót.

Kisebb bravúrt hajtottak végre az új Fiestával a Ford mérnökei, a megnövelt biztonság, a nagyobb utastér, és a komfortosabb vezetési élmény mellett az autó mérete és súlya megegyezik a hasonló nevű elődével. A “trükk” a Mazda2 gyártási módszereinek átvételében van, a súlycsökkentés elsősorban a karosszériához felhasznált kétféle acél alkalmazásában rejlik.

Csak a színeket cserélték praktikusabbra

Csak a színeket cserélték praktikusabbra


Már a kezdetektől viszonylag nagy motorválasztékkal indul a Fiesta: a belépőszintű modellek 60 lóerős 1,25 literes benzinmotort kapnak, ebből az erősebbik változat 80 lóerős lesz.

115 lóerős 1,6-os hajtja majd a csúcsváltozatot, de lesz még közben egy 90 lóerős 1,4-es is. Dízelmotorból egyelőre csak egy 1,6-os lesz, szintén 90 lóerővel. A sebességváltó lehet hatfokozatú manuális, vagy a Ford új Durashift nevű automatája is. A Fiesta ugyancsak megkapja a fogyasztást is csökkentő EPAS nevű kormányszervót.