Március elején a Genfi Autószalonon mutatkozik be a Volvo új autója az XC60. Ez lesz a Volvo kínálatának tízedik modellje, mialatt háromtagúvá bővíti az XC70 és XC90 általa alkotott terepes kínálatot.

Nem véletlen, hogy a Volvo egy kis szabadidő-autót készített, hiszen az előrejelzések szerint 2007 és 2009 között 75 százalékkal növekednek majd az eladások ebben a kategóriában, és elérik a 443 000 autós szintet. A BMW X3 mellett már itt a Volkswagen Tiguan, de jön a Mercedes GLK és az Audi Q5 is.


Az XC60-as formája, két teljesen eltérő autó alkotóelemeit ötvözi. Az övvonal alatt az XC modellek terepes formavilága köszön vissza, nagy hasmagasság és méretes kerekek. Az övvonal felett viszont egy kupé karcsú vonalai határozzák meg a megjelenést.

Várhatóan 1,8-as, 125 lóerős benzines lesz alapmotor, ami mellett 2,0 (145Le) és 2,4-es (170 Le) szívó illetve 2,5 literes turbómotor (230 Le) is bekerülhet az XC60-ba. A dízel palettát 2,0 (136 Le) és 2,4-es (180 Le) erőforrások alkotják majd.

Az összkerék-hajtás rendszere megegyezik a többi Volvoéval, tehát itt is Haldex-kuplung osztja el a nyomatékot az első és hátsó kerekek között. Alaphelyzetben csak az első kerekek hajtottak, ha valamelyik kipörög, akkor jut a hátsó kerekekre is nyomaték. Lesz azonban tisztán elsőkerék-hajtású kivitel is.


A sok légzsák és egyéb biztonsági elem mellett feltűnik a nemrég bemutatott City Safetyrendszer is.

Ha az elöl haladó jármű hirtelen lefékez, és a City Safety úgy érzékeli, hogy baleset történhet, akkor megnöveli a nyomást a fékrendszerben. Ezzel lehetőséget ad a vezetőnek arra, hogy fékezéssel vagy kikerüléssel elkerülje az ütközést. Ha pedig a rendszer ütközésközeli állapotot érzékel, akkor automatikusan lefékezi az autót.