A VW-csoport estélye hagyományosan a Frankfurti Autószalon első (vagy inkább nulladik) eseménye, ahol a Vezess újságírói is mindig a meghívottak között vannak. A névadó márkát illeti az elsőség, és be is mutatták a csoport új, elektromos padlólemezére épülő első típust.

Az ID.3 immár nem távoli álom, hanem valóság. Az idén májusban előrendelésre bocsátott bevezető széria leendő tulajdonosai ősszel elkezdhetik konfigurálni leendő autójukat, és aztán leadhatják a tényleges megrendelést – hogy aztán egy egyelőre meg nem határozott időpontban átvehessék autójukat.

Sok macera nem lesz a megrendeléssel: a bevezető széria háromféle felszereltségben kapható, és ennyi. Illetve a külső és belső színt eldönthetik a vevők.

Az ID.3-nak még pontos ára sincs, annyit árul csupán el a gyártó, hogy a belépő költség 30 ezer euró alatt marad; a limitált szériás 1st Editon majdnem 40 ezerbe kerül.

Az autó hátsó tengelyén elhelyezett, 150 kW teljesítményű, 310 Nm-es villanymotort egy nagykapacitású, 58 kWh-s akkumulátor táplálja. A végsebesség 160 km/óra.

A limitált széria alapfelszerelésként kínálja a navigációs rendszert, a digitális rádiót, az ülés- és kormányfűtést, valamint a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat. Létezik egy ID.3 1st Plus kivitel, ami tolatókamerát, adaptív tempomatot és kulcs nélküli indítást is kap, dupla USB-töltő és hangulatvilágítás mellett. A csúcskivitel kiterjesztett valóságú head-up kijelzőt, panoráma napfénytetőt, Beats audiorendszert és 20 colos kerekeket kínál.

Ha videón is megnéznéd az ID.3-ast, kattints ide.