Mindössze 415 centiméter hosszú, viszont 215 széles az Audi fura terepjárója. A tető 167 centiméteren húzódik, de ennél is tágasabbnak érződik az autó, hiszen a padló kivételével minden irányban üveg határolja a belső teret. Akár négyen ülhetnek be a kocsiba, hátul azonban nem valódi üléseken, hanem kiszerelhető és fára felakasztható függőszékeken helyezkedhetünk el.

Automata erdőjáró az Auditól 1
Automata erdőjáró az Auditól 2

Automata erdőjáró az Auditól

Automata erdőjáró az Auditól

Automata erdőjáró az Auditól 23
Automata erdőjáró az Auditól 24
Automata erdőjáró az Auditól 25
Automata erdőjáró az Auditól 26
Automata erdőjáró az Auditól 27
Automata erdőjáró az Auditól 28
Automata erdőjáró az Auditól 29
Automata erdőjáró az Auditól 30
Automata erdőjáró az Auditól 31
Automata erdőjáró az Auditól 32
Automata erdőjáró az Auditól 33
Automata erdőjáró az Auditól 34
Automata erdőjáró az Auditól 35
Automata erdőjáró az Auditól 36
Automata erdőjáró az Auditól 37
Automata erdőjáró az Auditól 38
Automata erdőjáró az Auditól 39
Automata erdőjáró az Auditól 40
Automata erdőjáró az Auditól 41
Automata erdőjáró az Auditól 42
Fotó megosztása:

A 850 mm átmérőjű abroncsok és a 340 mm hasmagasság révén bármilyen terepakadállyal megbirkózik az autó, és közben a környezet pusztulása miatt sem kell aggódnunk: négy kerekét egy-egy külön villanymotor hajtja. Az összteljesítmény 320 kW (435 LE), a teljes nyomaték 1000 Nm.

Automata erdőjáró az Auditól 43

A padlóba rejtett akkumulátorok pontos kapacitásáról nincs hír, azt viszont elárulták, hogy egy feltöltéssel akár 500 kilométert meg tud tenni az 1750 kilós jármű; kemény terepen 250 kilométer a limit, ami még mindig tekintélyes expedíciós távot jelent. A speciális adottságok miatt közúton 130 km/óra az autó maximális sebessége.

Automata erdőjáró az Auditól 44

A hátsó lökhárítóban piszkos túracipők tárolására szolgáló rekeszt alakítottak ki, a küszöbök pedig kitolhatók, így fellépőként megkönnyítik a tetőcsomagtartó pakolását, viszont terepezésnél nincsenek útban. A szokásos kerékívek helyett csak sárfogókat helyeztek a kerekek mögé.

Automata erdőjáró az Auditól 45

Az abroncsok speciálisak: a futófelület és a mintázat között támasztó szerkezetet találunk, amely maga is hozzájárul a rugózáshoz. Emellett automata nyomásszabályozást kaptak, amely optikai érzékelők és az ESP jeladótól kapott információk alapján megállapítja a terep jellegét, és ahhoz igazítja a légnyomást.

Automata erdőjáró az Auditól 46

Az utastérben elöl két légies ülés vár, négypontos ülésekkel. Kezelőszervek alig vannak, műszerfalként pedig a felhasználó mobiltelefonja szolgál. A felületeket újrahasznosított anyagokkal (bőrrel és gyapjúval) borították.

A szélvédő felhajtható, így könnyedén szíjazhatunk könnyű tárgyakat a műszerfal tetejére.

Automata erdőjáró az Auditól 47

Nem kevésbé izgalmas a világítás: külső fényszóró helyett az A-oszlop alatt elhelyezett fényforrások világítanak, méghozzá kívül és belül egyaránt. További fényforrásként szolgálnak azok a háromszögletű drónok, amelyek a tetőn landolva képesek feltölteni akkumulátorukat, majd terepen az autó előtt haladva világítják be a környéket. A drónok a táborhelyre érve kempinglámpaként is használhatók.

Automata erdőjáró az Auditól 48

Egy harmadik fényforrás a mágnessel az ülésekhez rögzített zseblámpa, amely beépített állványának köszönhetően tetszőleges irányba világíthat, illetve beépített kamerái segítségével akár fel is veheti a környezetét. Sőt, a navigációs rendszerrel összekötve képes útmutató jelzéseket kivetíteni elénk, így túrán helyettesíti a térképet és az iránytűt.