Nyakatekert filozófiát követ a Lexus. Még mindig azon a lehetetlen küldetésen dolgoznak, hogy összehozzák a környezettudatosságot a kényeztető luxussal. Törekvésük legújabb példája a GS450h, a Greenpeace kompatibilis prémiumszedán.

A GS családot erősítő hibrid formailag a CT200h által kijelölt irányt követi A márkaegységét sugalló hűtőrács könnyen felismerhető és morcos akár a szakéjától megfosztott szamuráj. A Lexus ezzel a húzással jó úton halad, ehet pár év múlva már ugyanúgy odaég agyunkba ez a sziluett, mint a BMW veséi, vagy az Alfa Romeo háromszöge.

Európai ízlésnek kicsit idegen, de ennek így kell lennie, az eredetiség mindig jobb, mint az izzadságszagú koppintás.

Turbo-fokozat hibrid stílusban

Nem beszélve arról, hogy a Lexus az igazi meglepetést mindig a lemezek alatt tartogatja. Ez a GS 450h esetében sincs másként. A prémium szedánok között elsőként ebben a típusban találunk 3.5 literes V6-os Atkinson ciklusú motort, elektromos hajtással megtámogatva. A folyadékkal hűtött villanymotor nyújtotta többlet 338 lóerőre srófolja fel a rendszer összteljesítményét. A második generációs rendszer különlegessége, hogy immár lehetőség van a villanymotor felvett feszültségének növelésére is. A normál használat 500 voltja a Sport+ üzemmód aktiválásával egészen 650 Voltig fokozható.

Az előzetes információk szerint mindez 5.6 másodperces sprintre elég, a végsebességet azonban német szokás szerint 250 km/h értékre limitálták.

További hírek a Frankfurti Autószalonról

Ha kíváncsi az autósvilág újdonságaira, kattintson a frankfurti rovatunkra, ahol az éppen zajló autószalonról számolunk be élőben.

 

Íme az ötféle vezetési mód hibrid módra

Íme az ötféle vezetési mód hibrid módra

Íme az ötféle vezetési mód hibrid módra


Hisszük ha látjuk

A nagy dobás abból adódik, hogy ezt a teljesítményt egy átlagos kompakt autó fogyasztása és káros anyag kibocsájtása mellett produkálja a Lexus Gs450h. Átlagfogyasztása a gyári mérések alapján 6.3 liter körül alakul, vagyis ha valaki nagyon ügyes, tojással a jobb talpa alatt megközelítheti ezt az értéket.

A japános kütyükért rajongó kockafejek múzsája lehet a GS450h. Összesen öt vezetési mód (Normal, Eco, Sport S, Sport S+ és EV – teljesen elektromos) közül választhatjuk ki a kedvünknek, vagy a körülményeknek megfelelőt. A kijelzők is túltesznek minden eddigi egérmozin, immár 12,3 colos LED monitor terpeszkedik a a középkonzolon. A menük közti bolyongás a CT200h-ból már ismert egérszerű mütyürrel történik, nem egy Nobel díjas elképzelés, de idővel megszokható.

A levegőt is tisztítja 

A légkondicionálás intelligensebb mint egy politikus gazdasági döntései. A rendszer figyeli mikor melyik ülés foglalt, és oda összpontosítja a ventilálást, energiát, üzemanyagot, egyszóval pénzt megtakarítva ezzel. A tárcánk mellett az egészségünket is védi a szellőzés, a kor szavának megfelelve gyilkos precizitással írtja ki a levegőben kolbászoló nanorészecskéket. Az eredmény tisztább tüdő és utastér, de főleg büszke birtoklástudattól dagadó mellkas.

egy kacsalábon forgó GS450h, sajnos elkerítve, így nem tudtunk belekukkantani

egy kacsalábon forgó GS450h, sajnos elkerítve, így nem tudtunk belekukkantani


Azért nem minden hibrid, ami Lexus
Már várjuk a mély és bensőséges itthoni találkozás pillanatát

Már várjuk a mély és bensőséges itthoni találkozás pillanatát

Már várjuk a mély és bensőséges itthoni találkozás pillanatát


Nem csak ez az egy érdekesség tűnt fel a Lexus standján, a hagyományos benzinpusztítók kedvelőinek kegyeiben járva elkészítették a GS350 összkerékhajtású verzióját. A 317 lóerős sportgép erejét egy hatsebességes automata váltó juttatja el a kerekekhez. Átlagos esetben egyformán az első és a hátsó tengelyen lévőkhöz, de ha  a helyzet, és a sofőr úgy kívánja hetven százalék jut a hátsó kerekeknek.

Ennél a verziónál látszik jól a hibrid takarékossága, közel azonos teljesítmény mellett 10.2 literre ugrik a sima benzines átlagfogyasztása. Kérdés, hogy az Atkinson ciklusú benzines hathengeres verziója mennyiben örökli az Auris – Lexus CT200h hibridekben tapasztalt álmos, kelletlen benyomást.


Mint megrögzött benzinvérű, és kihalásra ítélt autóbuzi dinoszaurusz, nekem az összkerékhajtású benzinzabáló a szimpatikusabb. Az ellenvéleményeket szeretettel várja kommentablakunk.