Megérkeztek az első fotók a Jaguar új tanulmányautójáról. A C-X16-ost a Frankfurti Autószalonon állítják ki, mint a márka jövőbeni formaterveinek bemutatóját. Ám egyértelmű, hogy az autó sorozatgyártásba kerül, minimális részletektől eltekintve már most késznek tekinthető.


A kétüléses modell ugyanazt az elegáns sportosságot hozza, amit a Jaguar sportkocsijai “viselnek” évtizedek óta, a technikája viszont 21. századi. A C-X16 ugyanis hibrid. A Forma-1-ben is használatos KERS-hez hasonló pluszteljesítményt nyújt az elektromos hajtás. Nem titok, hogy a Jaguar másik újdonságát, a szintén hibrid C-X75-öt a Williams Forma-1-es csapat segítségével fejlesztik, vélhetően itt is ők segítenek be.  

A C-X16 tanulmány fő motorja egy 3,0 literes, kompresszoros V6-os benzinmotor, amely 380 lóerős teljesítményű, míg nyomatéka eléri a 450 Nm-t. A kormányon lévő gomb megnyomására bekapcsolódó villanymotor további 95 LE-t, illetve 235 Nm-t szabadít fel. Az akkumulátor az utasok mögött kapott helyet, míg a generátorként is működő motort a nyolcfokozatú sebességváltóba építették be.

A 4,4 méter hosszú, 2 méter széles, de csupán 1,3 m magas sportkocsi 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 300 km/óra.

A C-X16 várhatóan egy év múlva kerül piacra, fő célja, hogy ellenfelet állítson a Porsche kisebb autóinak. Ennek megfelelően várhatóan nemcsak kupé, de roadster kivitelben is elkészül majd.