A Mercedes-Benz hivatalosan bejelentette, hogy ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezi le az SLK modell új csúcsmodelljét. Az SLK 55 AMG-t egyelőre nem mutatták meg, de a motorjáról részletesen beszámoltak.


A kétüléses roadsterbe 5461 köbcentis erőforrás kerül, a CLS 63, S 63 AMG modellekben használt motor turbó nélküli változata. A V8-as motorral szerelt SLK azonban így sem nevezhető puhánynak, 62 lóerővel erősebb, mint a hasonló motorral szerelt elődje. A motor teljesítménye 422 lóerő. Ezzel párhuzamosan a maximális nyomaték 510 Nm helyett már 540 newtonméter.

Ám ezúttal nem is a teljesítményhajszolás lehetett a fő szempont, hiszen a legnagyobb sikert nem ott, hanem az üzemanyag-takarékosság terén érték el. 30 százalékkal fogyaszt kevesebbet az új SLK 55 AMG, mint elődje. Ez száz kilométerenként 3,5 litert jelent, az új modell átlagfogyasztása így a szabvány szerint 8,5 liter.

Nagy szerepe van a sikerben a motorleállító start&stop rendszernek, illetve egy a Forma-1-ben is használt technikának, a hengerlekapcsolásnak. A Mercedes F1-es motorjainál a tartósság és az üzemanyag-hatékonyság jegyében, a biztonsági autós fázisokban, a bokszutcában, de még lassú kanyarokban is lekapcsolnak 2-4 hengert. Ezt az elvet használják ennél a motornál is, hiszen egyenletes haladás mellett az említett nyomaték fel is bőven elég, hogy mozgassa az autót. Persze a megoldás nem teljesen újdonság a Mercedes már használta korábban is.

Ahogy az AMG többi motorja ez is kézi összeszereléssel készül, kovácsolt hajtókarok és dugattyúk kerülnek bele, amelyekhez karbon-bevonatú gyűrűk tartoznak. Újdonság a kipufogó is, amelyben egy szelep biztosítja, hogy visszafogott autózás mellett csendes maradjon a kocsi, de ha rálép a vezető a gázra, előtörjön ismert hörgő mennydörgés.