Gőzerővel bővíti kínálatát a MINI, jelenleg már négyféle karosszériaváltozattal kapható retrohangulatú kisautó. A háromajtós mellett létezik kabrió, Clubman (kombi) és Countryman (szabadidő-autó) is. Most pedig itt egy újabb, a kupé.


A kocsi gyakorlatilag megegyezik azzal a tanulmánnyal, amelyet még 2009 augusztusában leplezett le a márka a klasszikus MINI bemutatásának 50. évfordulójára. Tekintve, hogy a tanulmányautónak akkor volt egy ikertestvére, egy roadster is, biztosan piacra kerül az is előbb-utóbb.

Érdekesség, hogy a BMW egyelőre csak olyan fotókat adott közre, amelyeken az autó hátsó felén még szerepelnek az álcázáshoz használt matricák. Ettől persze ugyanúgy látható a megfordított svájcisapkára (hivatalosan: sisakra) emlékeztető tető, amellyel a többi MINI-hez képest 3 centivel alacsonyabb a 3,7 méter hosszú kocsi. Az övvonalig viszont szinte azonos a háromajtós MINI-vel, leszámítva persze, hogy itt hiányzik a hátsó üléssor, az első ülések mögött rakodórekeszt alakítottak ki.

Bár erről nem szól a közlemény, nincs kétségünk afelől, hogy a tanulmányautóéhoz hasonló 250 literes csomagtartót alakítottak ki, amely jóval nagyobb, mint a normál változatoké (160 liter). A légáramlás optimalizálása érdekében aktív hátsó légterelővel is rendelkezik a kocsi, amely 80 kilométer/óra felett önműködően emelkedik ki.

Négyféle motorral kezdi pályáját a MINI Coupé, ezek közül egy dízel. Az alapmodellbe 1,6-os szívómotor (122 LE) kerül, az 1,6 literes turbósból pedig létezik 184, illetve 211 lóerős variáns is. Utóbbi az ízig-vérig sportosra hangolt John Cooper Works, amely az említett motorral 6,4 másodperc alatt képest elérni a százas tempót, végsebessége pedig 240 km/óra.

A dízel változatban a BMW-től származó 2,0 literes motor kerül. Ez 143 lóerős, amivel akár 216 km/órás sebesség is elérhető, miközben a szabvány szerint csak 4,3 litert fogyaszt a modell.

A MINI Coupé világpremierje ősszel a Frankfurti Autószalonon lesz, a kabrió várhatóan jövő nyárra érkezik meg.