Gőzerővel bővíti kínálatát a MINI, jelenleg már négyféle karosszériaváltozattal kapható retrohangulatú kisautó. A háromajtós mellett létezik kabrió, Clubman (kombi) és Countryman (szabadidő-autó) is. Most pedig itt egy újabb, a kupé.

Álcázva érkezett az új MINI kupé 1
Álcázva érkezett az új MINI kupé 2

Álcázva érkezett az új MINI kupé

Álcázva érkezett az új MINI kupé

Álcázva érkezett az új MINI kupé 14
Álcázva érkezett az új MINI kupé 15
Álcázva érkezett az új MINI kupé 16
Álcázva érkezett az új MINI kupé 17
Álcázva érkezett az új MINI kupé 18
Álcázva érkezett az új MINI kupé 19
Álcázva érkezett az új MINI kupé 20
Álcázva érkezett az új MINI kupé 21
Álcázva érkezett az új MINI kupé 22
Álcázva érkezett az új MINI kupé 23
Álcázva érkezett az új MINI kupé 24
Fotó megosztása:
Álcázva érkezett az új MINI kupé 25


A kocsi gyakorlatilag megegyezik azzal a tanulmánnyal, amelyet még 2009 augusztusában leplezett le a márka a klasszikus MINI bemutatásának 50. évfordulójára. Tekintve, hogy a tanulmányautónak akkor volt egy ikertestvére, egy roadster is, biztosan piacra kerül az is előbb-utóbb.

Érdekesség, hogy a BMW egyelőre csak olyan fotókat adott közre, amelyeken az autó hátsó felén még szerepelnek az álcázáshoz használt matricák. Ettől persze ugyanúgy látható a megfordított svájcisapkára (hivatalosan: sisakra) emlékeztető tető, amellyel a többi MINI-hez képest 3 centivel alacsonyabb a 3,7 méter hosszú kocsi. Az övvonalig viszont szinte azonos a háromajtós MINI-vel, leszámítva persze, hogy itt hiányzik a hátsó üléssor, az első ülések mögött rakodórekeszt alakítottak ki.

Bár erről nem szól a közlemény, nincs kétségünk afelől, hogy a tanulmányautóéhoz hasonló 250 literes csomagtartót alakítottak ki, amely jóval nagyobb, mint a normál változatoké (160 liter). A légáramlás optimalizálása érdekében aktív hátsó légterelővel is rendelkezik a kocsi, amely 80 kilométer/óra felett önműködően emelkedik ki.

Négyféle motorral kezdi pályáját a MINI Coupé, ezek közül egy dízel. Az alapmodellbe 1,6-os szívómotor (122 LE) kerül, az 1,6 literes turbósból pedig létezik 184, illetve 211 lóerős variáns is. Utóbbi az ízig-vérig sportosra hangolt John Cooper Works, amely az említett motorral 6,4 másodperc alatt képest elérni a százas tempót, végsebessége pedig 240 km/óra.

A dízel változatban a BMW-től származó 2,0 literes motor kerül. Ez 143 lóerős, amivel akár 216 km/órás sebesség is elérhető, miközben a szabvány szerint csak 4,3 litert fogyaszt a modell.

A MINI Coupé világpremierje ősszel a Frankfurti Autószalonon lesz, a kabrió várhatóan jövő nyárra érkezik meg.