Trevita – ez a svédül annyit tesz, három fehér. Utalás a jármű színére, gyártási darabszámára és származására. Mindössze három készül majd a a napsütés hatására gyémántfehéren csillogó Koenigseggből.

De miért is lesznek hajlandóak a normál változat nagyjából 1,5 millió eurós (410 millió forint) áránál is többet fizetni a vevők? Mert fehér. A Koenigsegg ugyanis kidolgozott egy technológiát, amelynél a karbon nem fekete, hanem fehér. Eddig ezt a szénszálas műanyagot vagy lefestették, illetve ha láttatni akarták a rostszálakat, akkor lakkozták, de feketés barna maradt. Most viszont fehér. A különlegességnek pedig ára van.

Megfutja a 400-at

Megfutja a 400-at

Megfutja a 400-at


Az autó amúgy szinte megegyezik a Koenigsegg csúcsmodelljével a CCXR Editionnel. De ezt csak némi nyomozással tudtuk kideríteni, mert hivatalos közlemény, csak  akarosszériáról szól.

Ahogy a CCXR-nél, itt is alumíniumvázra kerül a karbon-kevlár karosszéria. A kétüléses sportkocsi levehető targatetővel készül. A Trevitát színe mellett új dupla hátsó szárnyáról és szintén szénszálas műanyagból készült felnijeiről lehet azonosítani.

A jármű közepén a Koenigsegg saját fejlesztésű 4,8 literes, V8-as motorja pihen. Bioetanolt tankolva a teljesítménye eléri az 1018 lóerőt, de a forgatónyomaték is négy számjegyű, 1080 Nm.  

Egyedi spoiler

Egyedi spoiler

Egyedi spoiler


Miután a CCXR tömege 1260 kilogramm nem meglepő, hogy piszkosul megy. 2,9 másodperc alatt már túl van a százas jelzésen a mutató, de egy 0-200 km/órás sprint is megvan 8,75 másodperc alatt. Kiemelkedő adatok, de ha a csúcstempót nézzük, alig akad ellenfele, ugyanis megfutja a 400-at is. Mindezt úgy, hogy klíma, navigációs rendszer, DVD-lejátszó, hifi stb. is van benne.