Pontosan ötven évvel ezelőtt, 1959. augusztus 26-án mutatták be a klasszikus Minit a nagyközönségnek, az évforduló alkalmából egy új tanulmányautót leplez le a márka. Ahogy a neve is elárulja a Coupe Concept egy kétajtós, kétüléses modell, amelynek különlegességét a tető adja.

A kocsi alapját a hagyományos ferdehátú adja, így az övvonalig nincs is különbség. Utána viszont teljesen új. Az erősen döntött szélvédő egy feltűnő kompozícióban folytatódik.

Csak két üléses, így 280 literes csomagtartó

Csak két üléses, így 280 literes csomagtartó


Bár úgy tűnik, mintha egy üvegfelület futna körbe, az ajtók mögött egy masszív oszlop támasztja alá az ezüstszínű tetőt, amely egy kis spoilerben folytatódik. Az egész tetőt alumíniumból alakították ki, amellyel nem csak a jármű önsúlyát csökkentették, de a tömegközéppont is alacsonyabbra került.

Miközben a kupé hosszúsága a többi háromajtóséhoz hasonlóan 3,7 méter, addig a magassága 5 centivel alacsonyabb, izgalmasabbnak mutatva az autót.

Ahogy a többi ferdehátúé, úgy a MINI Coupe hátsó ajtaja is nyitható a fém résszel együtt az üvegfelülete is nyílik, amely mögött – tekintve, hogy nincs hátsó ülés – 250 literes csomagtartót alakítottak ki, amely jóval nagyobb, mint a normál változatoké (160 liter). A tervezők még arra is figyeltek, hogy alacsonyra alakítsák a peremet, hogy a nehezebb tárgyak beemelése se jelentsen gondot. Egy zárható rekeszen keresztül az utastérből is elérhető a csomagtartó.

A tető erősíti a kupés jelleget

A tető erősíti a kupés jelleget


Az autó orrába a MINI kínálatában elérhető legerősebb motor kerül. A John Cooper Works alkatrészekkel felszerelt 1,6-os turbómotor 211 lóerős. Maximális nyomatéka 260 Nm, ami rövid időre padlógáznál 280-ra emelkedik.

A tanulmányautót a Frankfurti Autószalonon állítják majd ki. Egyelőre nem tudni, mi a célja a gyárnak a tanulmánnyal, hiszen a kémfotók tanulsága szerint a MINI egy szabadidő-autóval bővíti legközelebb a kínálatát. De ki tudja, egy kupé is elfér a modellportfólióban.

Nem ez az első kupé tanulmány a Mini háza táján, hiszen 1997-ben már készült egy tanulmány Monte Carlo néven. A kétüléses középmotoros autóból azóta sem lett semmi.