A Mazda Frankfurtban állítja ki az első olyan Japánban készült dízelautót, amelyet az ún. szelektív katalizátorrendszerrel (Selective Catalytic Reduction, SCR) szereltek fel. A japánok a technikát kizárólag az európai vásárlók igényeire szabott, frissített CX-7-es dízel változatában dobják piacra.

A Mazda crossoverében dolgozó 2,2 literes, tiszta üzemű, MZR-CD erőforrás az SCR segítségével kiemelkedően környezetbarát lesz, az CX-7-es az Euro5-ös emissziós előírásoknak is megfelel.

A szelektív katalizátorrendszer lényege, hogy a kipufogógázhoz a csomagtér alatt elhelyezett tartályból egy karbamidos AdBlue nevű folyadékot permetez, közvetlenül a katalizátor elé. Az így lezajló természetes kémiai reakció során az adalék a nitrogén-oxidok kb. 40 százalékát teljesen ártalmatlan nitrogénné alakítja át.

Az SCR sematikus rajza

Az SCR sematikus rajza


Mivel az SCR nem nagy, így a CX-7 csomagteréből nem vesz el helyet, a dízel verzióban is ugyanakkora – 455 literes -, mint a benzines változatnál. A rendszer az AdBlue-ból optimális mennyiséget használ el, ezért normál vezetési feltételek mellett elvileg csak a kötelező karbantartások alkalmával kell újratölteni.

A környezetbarát dízel CX-7 mellett a Mazda több környezetkímélő fejlesztési eredményt – többek között az üzemanyag-takarékos i-Stop rendszert vagy a Wankel-motoron alapuló hidrogén hajtásláncot – is bemutat.