Nagyjából egy évvel a hagyományos és a négykerék-hajtású 911-es modellek után, a Turbót is kezelésbe vette a Porsche. Megújult a legendás modell is.

A legújabb, a gyár által hetedik generációsnak nevezett Turbó amellett, hogy minimálisan felfrissítették a karosszériáját, új motort is kap. Megtartották a 3,8 literes hengerűrtartalmat, ugyanakkor a többi 911-es modell után már itt is közvetlen üzemanyag-befecskendezést alkalmaznak. A hathengeres boxermotort két darab – benzinmotoroknál először a Porsche által alkalmazott – változó geometriájú turbófeltöltő látja el levegővel. Ennek köszönhetően a korábbi 480 helyett immár 500 lóerő a motor teljesítménye.

3,4 másodperc alatt százon van

3,4 másodperc alatt százon van

3,4 másodperc alatt százon van


Újdonság, hogy az összkerékhajtású modell nemcsak manuális, de immár hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval (PDK) is elérhető. Utóbbi modellekhez egy új kormánykerék is rendelhető, amelyen kis karokat helyeznek a váltó vezérléséhez, a jobb oldali felfelé, a bal lefelé vált. Korábban a Porschéknél mindkét oldalon lehetett fel illetve lefelé kapcsolni. Bár kézzel is kapcsolható a PDK, bízhatjuk az automatára is a dolgot, sőt van benne rajprogram is.

Ezt aktiválva az autó képes 3,4 másodperc (korábban 3,7s) alatt elérni álló helyzetből a 100 km/órát. A nagyobb teljesítmény a végsebességnek is jót tesz a Turbo legújabb variánsa kettővel megfejeli a korábbi csúcstempót, így 312 km/órával is száguldhat.  

Új fényszóró és LED-es hátsó lámpa kerül rá

Új fényszóró és LED-es hátsó lámpa kerül rá

Új fényszóró és LED-es hátsó lámpa kerül rá


Bár a vevőket biztosan hidegen hagyja, de a Porsche sem kerülheti meg a szigorodó emissziós és üzemanyag-fogyasztási normákat, így aztán ezen is dolgozott bőszen a zuffenhauseni gyár. A Turbo motorja 18 százalékkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással üzemel, mint elődje, s teljesíti az EU5-ös emissziós normát. Átlag fogyasztása kiviteltől függően 11,4-11,7 liter között változik száz kilométerre vetítve.

Persze ez szigorúan a szabvány szerinti próbára igaz, aligha hisszük, hogy normál használat mellett 20 liter alatt megúszható az átlagfogyasztás.

A Porsche új modellje a Frankfurti Autószalonon, szeptember közepén áll először a nagyközönség vizslató szemei elé. Novembertől pedig mind a kupé, mind a kabrió karosszériaváltozat értékesítése megindul. A kocsi nettó alapára 33 millió forint Németországban, de ennél egy tízessel biztosan drágább lesz, mire hozzánk elér.