Nem volt kétséges, hogy a márciusban bemutatott szedán után kombi karosszériával is piacra kerül az új Mercedes-Benz E-osztály. Októberben a Frankfurti Autószalonon leplezik le hivatalosan a kocsit, amely Németországban már novemberben kapható lesz. Azonban már a bemutató előtt kiszivárogtak a képek.

A T-modell 4,9 méter hosszú, 1,85 méter magas és 1,47 méter széles. Csomagtartója 25 litert bővült elődjéhez képest, most 695 literes. Ugyanakkor a hátsó ülések lehajtásával 1950 literesre bővülhet a tér.

695 literes csomagtartóval

695 literes csomagtartóval


Érdekesség, hogy az új modellbe felár nélkül kerül az elektromos mozgatású – akár a távirányítóról nyitható – csomagtérajtó, de ugyanígy alapáron jár a szintszabályozós légrugós hátsó futómű is.

Ezúttal is kapható lesz hétszemélyes kivitelben az E-kombi, amelynél a csomagtartó padlójából lehet két, gyermekek számára alkalmas ülést kihajtogatni. A kis utasok itt a menetiránynak háttal ülnek.

Ötféle motorral indul az E-kombi értékesítése, melyek közül három dízel. Az alapmodell az E 220 CDI T, ennek 170 lóerős motorja 5,8 literes átlagfogyasztással beéri. Hasonlóan takarékos, de 204 lóerős a 250 CDI. Mindkettőhöz hatfokozatú, manuális váltó tartozik. Ezzel szemben az erősebb modelleket, így a 231 lovas 350 CDI-t és 292 lóerős 350 CGI-t is hétfokozatú automatával szállítják.

Hétszemélyes kivitel is készül

Hétszemélyes kivitel is készül


A csúcsmodell egyelőre a V8-as motorral szerelt E500 lesz, ennek teljesítménye 388 lóerő. Ugyanakkor később várható a több mint 500 lóerős AMG-variáns bemutatása is. Nemcsak hátsó-, de összkerékhajtással is megvásárolható a kombi.  

Természetesen a T-modell is megkapja a limuzinban már bemutatott kényelmi és biztonságtechnikai arzenált. Nem hiányoznak az adaptív fényszórók, az éjjellátó rendszer, a megállásig fékező távolságtartó automata, az aktív fejtámlák és a kilenc légzsák sem. Az ütközések elkerülésére, a vészfékezésre extraként kérhető radarok és alrendszerek garmadája ügyel.