Elkészült az Opel Astra negyedik generációja, melynek formáját ugyanaz a Mark Adams vezette csapat rajzolta meg, mint az Év Autójának megválasztott Insigniáét. Nem véletlen tehát, hogy az Astra sokban hasonlít a Vectrát leváltó középkategóriás modellre.

Az Astra amellett, hogy megőrizte elődei jellegét, sokkal lágyabb, elegánsabb vonalakat kapott. Ezen a modellen is feltűnik az Insigniánál alkalmazott eltörés oldalt, csak most nem az első sárvédő mögött, hanem a hátsó sárvédő előtt indul el felfelé. További hasonlóság az Insigniával a fényszórók sarkaiban kialakított kis fénylő nyilak, amelyek itt a hátsó lámpákban is visszaköszönnek. További érdekesség, hogy az első lökhárítóban lévő lámpatestek nem ködfényszórók, hanem irányjelzők.

Nagyobb csomagtartója lesz

Nagyobb csomagtartója lesz

Nagyobb csomagtartója lesz


Nemcsak szép, de formára is jó a karosszéria, a kisebb zaj, légellenállás és fogyasztás érdekében a tervezők 600 órát töltöttek szélcsatornás vizsgálatokkal a karosszéria kialakítása során. Mint Adams elárulta, az Astra esetében is hasonló irányban haladtak, mint az Insigniával, elődjéhez képest nagyobb presztízsű, igényesebb modellt akartak alkotni.

Természetesen nagyobb elődjénél a legújabb Astra, a kocsi hossza eléri a 4,4 métert, vagyis 15 centit nyúlt. A jármű tengelytávolsága pedig 71 milliméterrel bővült. Várhatóan ennek nyomán a korábbinál sokkal tágasabb utastér és csomagtartó vár a vevőkre. (A pontos adatokat csak később közlik)

71 millimétert bővült a tengelytáv

71 millimétert bővült a tengelytáv

71 millimétert bővült a tengelytáv


Nemcsak hosszában, de széltében is távolabb kerültek a kerekek egymástól. Mialatt a nyomtáv szélesebbre váltott új hátsó futóművet is terveztek, így pedig a jobb stabilitás mellé kényelmesebb is a kocsi. Elérhető lesz az Astra az ún. FlexRide-rendszer is, amelyben a vezető maga választhatja ki a számára tetsző stílust, normál, sport és túra módba kapcsolható a felfüggesztés.

Bár ezt egyelőre hivatalosan nem erősítette meg az Opel, de az Insigniánál a FlexRide nemcsak a csillapítás feszességén változtatott, de a gázpedál-reakción, a kormányrásegítésen, az ESP-beavatkozás mértékén is, így várhatóan így lesz itt is.

Bekerül az ún. Adaptive Forward Lighting, vagyis az intelligens kanyarfényszóró is. Ez jóval többet tud, mint a korábbi Astra kanyarfényszórója, automatikusan állítja a fényszórómagasságot az útprofil és a látási viszonyok szerint. Akár kilencféle világítási funkciója lehet. Az Astra is megkapja az Opel Eye kamera rendszert, ami felismeri a közlekedési táblákat és sávelhagyás esetén figyelmezteti a sofőrt.

Immár 4,4 méter hosszú az Astra

Immár 4,4 méter hosszú az Astra

Immár 4,4 méter hosszú az Astra


Minden részletet nem tudni az Astra motorkínálatáról, de az biztos, hogy a legnagyobb újdonság az új 1,4-es benzines, turbómotor bemutatkozása lesz, teljesítménye 140 lóerő. A motorpaletta kezdetben nyolc tagú. 1,4-es és 1,6-os motorokon alapszik illetve 100-180 lóerőig terjed a benzines oldalon. 95-től 160 lóerőig a dízeleknél, háromféle 1,3, 1,7 és 2,0 literes hengerűrtartalommal. Mindegyik motor teljesíti az Euro5-ös előírásokat. Később bemutatkozik a hibrid-hajtású Astra is, amelyen már javában dolgozik az Opel.

Az új Opel Astrát hivatalosan ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezik le, addig folyamatosan fogja csepegtetni a gyár az információkat, ennek során hamarosan már az utastér kialakítását is megnézhetjük. Jó hír a hazai vásárlóknak, hogy a jelenlegi Astra sem tűnik el, hanem a tervek szerint, ahogy elődei, Classic néven folytatja pályafutását.

Ha videón is megnézné az új Astrát ezen a linken megteheti.