Vadászgép a Lamborghinitől

Mint minden szalonra, a Lamborghini Frankfurtba is hozott egy izgalmas modellt. Megdöbbentő a Revento névre keresztelt autó külső kialakítása, hiszen úgy tűnik, ezúttal nem az aerodinamika tételei vezették a tervezők ceruzáját. Sokkal inkább emlékeztet a kocsi az amerikai hadsereg csúcsfegyverére, a Lockheed F117 Nighthawkra, vagy egyszerűbb nevén a Lopakodóra.

F 117 Nighthawk

F 117 Nighthawk

F 117 Nighthawk


A karosszéria különleges, a versenysportban alkalmazott szénszálas anyagból készült, hogy minél alacsonyabb legyen a tömege. A szénszálas féktárcsák hűtését nemcsak az orr-részen kialakított hatalmas légbeömlők, de a felniken elhelyezett kis szárnyacskák is segítik.

Erre szükség is van, hiszen  – bár pontos adatot nem közölt a gyár – a Reventon 6,5 literes V12 motorja több mint 640 lóerős. Ezzel a négykerék-hajtású sportkocsi képes 3,4 másodperc alatt elérni a 100-as tempót, illetve  340 km/óránál is nagyobb végsebességig hajtható.

Nemes állat csak gazdagoknak

Támadóállásban

Támadóállásban

Támadó állásban


Ahogy a korábbi Lamborghinik, a Reventon is egy nemes harcos, egy bika után kapta a nevét. 1934-ben született Reventon, akit végül a mexikói Felix Guzman torreádor győzött le ádáz csatában.

Mindössze 20-an tudhatják majd magukénak a darabonként egymillió euróba kerülő autót. De ne nagyon gyűjtsön senki a kocsira, már az összes példány elkelt elővételben, pedig a gyártást csak 2008-ban kezdik meg – tudtuk meg Stephan Winkelmanntól, a cég vezetőjétől a bemutatón.

Szülinapi meglepi

Két éve is elhűltünk, amikor a Brabus bemutatta Frankfurtban a Rocketet, amely “átírta” a fizika törvényeit.

Elvileg 360-nal is mehetne

Elvileg 360-nal is mehetne

Elvileg 360-al is mehetne


Fennállásának 30. születésnapjára a Brabus a Rocket motorját ültette az új Mercedes C-osztályba, így megszületett a Bullit. Az átalakított 5,5 literes dublaturbós erőforrás teljesítménye 730 lóerő, mindemellé 1320 newtonméteres nyomaték társul. Ezt azonban nem lehet szabadon a váltóra ereszteni, ezért elektronikus úton 1100 newtonméterben maximálták. Az erőt átalakított ötsebességes automata váltó juttatja az önzáró differenciálműhöz.

Jobb mint a rakéta:

A Bullit lenyomja a “rakétát” is, hiszen 3,9 másodperc alatt százra gyorsul, ám ennél is megdöbbentőbb, hogy 10,5 másodperc után már 200-zal száguld, de 300-ig sem kell több 24,5 szekundumnál. Ám a megvadított C-osztály ezzel sem elégszik meg, a végsebessége valahol 360 felett van, ezt azonban a vevők nem próbálhatják ki, mert 350-nél megállítja az elektronika a kocsit. Ezért a fenevadért sem a Suzuki-vevők fognak sorban állni, hiszen 348 ezer euróba, azaz mintegy 90 millió forintba kerül az autó.

Világsztár Frankfurtban

Erősebb és könnyebb a hagyományosnál

Erősebb és könnyebb a hagyományosnál

Erősebb és könnyebb a hagyományosnál


A Ferrari tudja, hogyan csináljon kiemelkedő felhajtást új autói körül. Bár jelenleg Kimi Raikkönen és Felipe Massa a Forma-1-es csapatuk pilótái, mégsem ők, hanem a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher ugrott át Frankfurtba, hogy leleplezze az F430 sportváltozatát, a Scuderiát.

Nem véletlen a Forma-1-es istállóra utaló névválasztás, hiszen a pályaversenyzésre is alkalmas autó számos elemét az olasz cég versenycsapatának szakemberei fejlesztették. Így a Scuderia F1-es génekkel rendelkező, ultragyors sebességváltót kapott, amivel csupán 0,06 másodperc telik el két váltás között.

Szintén Forma-1-es technikát takar az F1-Trac kipörgésgátló-rendszer, amely összedolgozva az elektronikus vezérlésű differenciálművel, jelentősen javítja az autó kanyarodási tulajdonságait, így 40 százalékkal javítja az autó kigyorsítását kanyarból.

Nagyon megy

Michael Schumacher segített a fejlesztésnél

Michael Schumacher segített a fejlesztésnél

Michael Schumacher segített a fejlesztésnél


Erre szükség is van, mert a 4,3 literes V8-as itt már 510 lóerőt teljesít, ami lehetővé teszi, hogy csupán 3,6 másodperc alatt elérje a 100-as jelzést a kilométeróra mutatója. A kocsi végsebessége 320 km/óra körül alakul, mindenestre kerámia féktárcsákkal ruházták fel a Scuderiát, hogy lassításkor se legyen gond.

Az egész technikát teljesen új csomagolásban tálalja  a Ferrari. Nem öncélú az új ruha, sokkal inkább a nagyobb tapadásért kapott új első spoilert és hátsó diffúzort az F430 Scuderia.

Mi garantálja, hogy az autó valóban fantasztikus? Maga Michael Schumacher. A német világsztár ugyanis együtt dolgozott a fejlesztőcsapattal, hogy kiemelkedő teljesítményt és vezetési élményt nyújtson az autó még a nem professzionális pilótáknak is.