Örök szabály, hogy a Forma-1-es szezon előtti teszteken látott köridőkből nem szabad kiindulni, sokkal nagyobb szerepe van ilyenkor a megbízhatóságnak. Ezen a téren a Ferrari a mezőny fölé magasodott, pilótáik tették meg a legtöbb kört Barcelonában a háromnapos gyakorlás alatt.
A leggyorsabb köridőket a Mercedes versenyzői jegyezték, azonban a képet számos dolog árnyalja. Nem tudni, az egyes csapatok mennyi fejlesztést nem mutattak még be a nagyközönségnek, mennyire feltekert motorral és mennyire megtankolt autókkal köröztek. Fontos még, hogy az idők eltérő gumikeverékeken születtek, ezt is számításba kell venni.
Az elismert F1-szakíró, Gary Anderson ezért újra is számolta a teszten futott köröket. A Pirelli adataira hivatkozva úgy kalkulált, hogy az öt keverékes rangsorban középen álló C3 egy másodperccel lassabb, mint a C4. A leglágyabb C5-re már csak 0,4 másodperc az ugrás, mivel a barcelonai aszfaltcsík a hosszú nyújtott kanyarjaival a kör végére megfőzi a puha gumikat, sokat veszítenek teljesítményükből.
Csak a két Mercedes-pilóta futott C5-ös gumikkal gyorskört a teszten, de ezt Anderson kivette a számításból: a Spanyol Nagydíjra a Pirelli nem fogja elhozni a leglágyabb keverékeket.
Mindezek alapján a kalkulált erősorrend, a csapat legjobb idejét nézve, egytizedes pontossággal:
Ferrari | 1:18,689 |
Red Bull | +0,1 mp |
McLaren | +0,6 mp |
Mercedes | +0,8 mp |
AlphaTauri | +0,9 mp |
Aston Martin | +1,5 mp |
Alpine | +1,5 mp |
Williams | +1,6 mp |
Haas | +1,8 mp |
Alfa Romeo | +2,0 mp |
Fontos leszögezni, hogy ez sem szentírás, Bahreinre még rengeteget változhat a helyzet. Híresztelések szerint például a Ferrari már nem készül sok újítással a következő tesztre, ellenben a Red Bull-lal és a Mercedesszel, Helmut Marko szerint pedig az energiaitalosok egyébként is megtankolt autóval köröztek Spanyolországban.