Noha az első teszthét eredményeiből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, sajtóértesülések szerint a Red Bullnál nem felhőtlen a hangulat. A 2022-es szezonra jócskán, 43 kilóval megemelték ugyan az autók minimumtömegét (795 kilogrammra), a Red Bullnak azonban a hírek szerint ennél is jóval nehezebb az autója.

Az Auto, Motor und Sport szerint a tömeggel egyébként szinte mindenkinek gondjai vannak, csak az Alfa Romeónak sikerült pontosan a súlyhatárra belőnie a C42-est, a McLaren autója pedig alig nehezebb 795 kilónál.

A német lap szerint néhány csapat jelentős mértékben (kilóban két számjegyű értékkel) túllépte a súlyhatárt, és köztük van a Red Bull is. A probléma annyira komoly, hogy megbeszélések kezdődtek a minimumtömeg további emeléséről, mivel azonban ez szezon közbeni szabályváltoztatásnak minősülne, tízből nyolc csapatnak meg kellene szavaznia.

Márpedig nehezen elképzelhető, hogy azok, akik jobb munkát végeztek a többieknél, és ezzel előnybe kerülhetnek, megszavaznának egy számukra hátrányos változtatást. Több csapat is azzal érvelt, hogy a költségplafon miatt nem volt lehetséges tartani a súlyhatárt, az Alfa és a McLaren példája bizonyítja viszont ennek ellenkezőjét, vagy legalábbis azt, hogy nem is volt lehetetlen.

“Az egyetlen problémánk a súly, de minden csapat küzd ezzel” – ismerte el Helmut Marko, a Red Bull sportfőnöke. “Meglátjuk, hogy ismét emelik-e majd a minimumtömeget.”

Marko szerint a teszten “jónak tűnt” a Ferrari, de számára is kérdés, hogy mennyi üzemanyag volt az autóban. A McLaren eredményeire Marko ugyanakkor csak legyintett, szerinte a jó idők csak annak voltak köszönhetők, hogy szponzorokat próbál találni a csapat.