Milyen régen is volt már 2004: ekkor rögzítették a szabálykönyvben, hogy a Forma-1-es autóknak legalább 600 kg-ot kell nyomniuk. 2013-ra ez az érték 642 kilóra nőtt, rá négy évre pedig jelentős hízással 728 kilóra növelték a minimumtömeget. (Igaz, ebben az évben nőtt meg jelentősen az autók mérete is.)

2022-nek úgy futhat neki a Forma-1 mezőnye, hogy az új, 18 colos Pirelli abroncsok jelentette plusztömeg miatt a minimumsúly már 792 kg lesz, mely nagyjából egy 2 méter széles és 5,5 méter hosszú területen oszlik el.

A növekedés azonban megállhat a közeljövőben, legalábbis Ross Brawn, a Forma-1 sportszakmai igazgatója ezt szeretné. “Ahogy tudják, az új erőforrással 2026-ban új autó is érkezik, melyekkel céljaink vannak. Úgy gondoljuk, hogy nagy eséllyel lehet kompaktabb autónk” – árulta el, de kitért arra, hogy mindez nagy kihívást jelent a hibrid motorok és a biztonsági felszerelések hely- és tömegigénye miatt.

Pat Symonds, az F1 szakértői stábjának vezetője, egykori Renault-szakember hozzátette, nem csak az erőforrásoknak, de maguknak az autóknak is fenntarthatóbbnak kell lenniük. “Az egyetlen lehetőségünk az, ha ezt a formulát használjuk: kisebb, könnyebb, hatékonyabb” – jelentette ki.