A múlt heti Osztrák Nagydíjon Sebastian Vettel rajtbüntetést kapott Fernando Alonso feltartása miatt, és noha Vettel valóban akadályozta az Alpine versenyzőjét, több más, a gyors körére csigatempóban rákészülő versenyző is hozzájárult ahhoz, ami történt.
Az időmérőkön újabban rendszeresek a hasonló torlódások, a korábbi csapatfőnök Gary Anderson egyszerű megoldással számolná fel a problémát. Anderson szerint a maximum szektoridők jelentenének megoldást, azaz a pályák mindhárom szektorában meg lehetne határozni egy maximum időt, aminél lassabban senki sem mehetne.
“A teljes kör helyett egyenként minden szektorra maximum időt kellene bevezetni, mert ezzel meg lehetne akadályozni, hogy az utolsó kanyar előtt sétakocsikázzanak” – vélekedett Anderson.
A korábbi csapatfőnök a 107 százalékos szabály alapján határozná meg a szektorokra vonatkozó maximum időket is. “A 107 százalékból indultam ki, mert ez egyébként is követelmény. De a pontos érték bármennyi lehet.”