Tavaly a konstruktőri bajnokság ötödik helyén végzett a Renault, ám utódjuk, az Alpine jelentősen visszacsúszott a Forma-1-es erősorrendben még úgy is, hogy alig változtak a szabályok. Visszaesésük okáról a csapat ügyvezető igazgatója, Marcin Budkowski árult el többet.

“Volt némi gondunk a szélcsatornával, ami lelassította a fejlődésünket. Tudtuk, hogy nem volt a legjobb telünk, így arra számítottunk, hogy a tempót tekintve a hátsó régióban leszünk” – tekintett vissza a szakember. “A tesztek ezt nagyjából megerősítették. Sikerült előrelépnünk néhány dolog kipróbálásával, de így is hátul voltunk.”

Imolába már frissítésekkel érkeztek a franciák, Fernando Alonsóék új orrkúpokat és első szárnyakat kaptak. “Hátrébb vagyunk, mint ahol szeretnénk lenni, ezért több kell, mint néhány frissítés. Nem hiszem, hogy a többiek arra várnak, hogy mi mikor hozunk frissítéseket, mindenki javítani fog az autóján” – osztotta meg véleményén Budkowski.

Az Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén a kilencedikként végző Esteban Ocon jobban szerepelt, mint Alonso. A spanyolt utoljára 2017-ben verte meg csapattársa Forma-1-es időmérőn, még a McLarennél Stoffel Vandoorne. 2005 és 2006 világbajnoka mások hibáit szeretné kihasználni a 15. helyről indulva.

F1: Komoly problémák hátráltatták Alonsóékat 1

Fernando Alonso

“Sok dolog történt az edzéseken, rengeteg piros zászlós szakasz és incidensek. A versenyen drámai helyzetek alakulhatnak ki, én pedig próbálok ott lenni, és kihasználni minden lehetőséget” – mondta Alonso.