A koronavírus-járvány rendesen felforgatta a Forma-1-es versenynaptárat. Amellett, hogy több helyszínt is kényszerűségből kihagy a mezőny 2020-ban, régi-új pályákra is ellátogatnak a csapatok: szeptember 13-án Mugellóban, október 11-én a Nürburgringen, október 25-én Portimaóban, november 1-jén pedig Imolában alszanak majd ki a piros lámpák a tervek szerint.

A négy helyszínen így vagy úgy, de fordultak már meg F1-es versenygépek, azonban egyik istállónak sincsenek igazán friss tapasztalataik az aktuális versenygépekkel. A szabályok ezt nem is teszik lehetővé: a csapatok legfeljebb a két évvel ezelőtti konstrukciókkal körözhetnek, ha szeretnének. Ezekben az időkben azonban ez is nagy segítség tud lenni: a Ferrari júniusban Mugellóban körözött a 2018-as modellel, mielőtt újraindult a szezon.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legutóbbi döntése értelmében azonban erre nem lesz lehetőség a továbbiakban. A szervezet ugyanis nem engedélyezi a csapatoknak az effajta teszteket, ugyanis azzal előnybe kerülhetnek az olyan istállókkal szemben, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy így gyűjtsenek adatokat az új helyszínekről.

A Renault, a Red Bull és az AlphaTauri korábban úgy készült, hogy amint újraaszfaltozzák a portugáliai pályát, ők a helyszínre utaznak a két évvel ezelőtti konstrukciókkal. A hírek szerint Imolába is elutazott volna a mezőny fele, ahol ráadásul a szokottnál is nagyobb előnyt jelentett volna a plusz teszt: az Emilia-romagnai Nagydíj programja mindössze kétnapos lesz, egyetlen szabadedzéssel szombat délelőtt, az időmérő előtt.

Az FIA a csapatokkal együttműködve, elektronikus szavazással döntött a korlátozás bevezetéséről. A tilalom a filmforgatási napok szabályára is kiterjed: az istállók alapesetben évente két napon 100-100 kilométert tehetnek meg az aktuális versenytechnikával. A sok esetben minitesztté alakuló napokat továbbra is meg lehet tartani, bárhol a fentebb említett négy pályán kívül.

A Motorsport.com információi szerint azonban már akad legalább egy olyan csapat, aki pilótáit tesztelni viszi Imolába: a szabályozás nem tiltja meg, hogy más autókkal, akár alacsonyabb szériás formaautóval ne körözhessenek.

Forrás: Motorsport
Kép(ek) forrása: Getty Images