A Renault 2016-ra nagy tervekkel tért vissza a Forma-1-be, de a gyári csapat fejlődése jócskán elmaradt a reményektől, az elmúlt két évben már nyíltan elismerték, hogy a 2021-es szabályváltozásokban látják az igazi előrelépési lehetőséget.

2019 folyamán felröppentek olyan pletykák, hogy a francia gyártó ki sem várja az új korszakot, az idei év végén lezárják a projektet, és bár hivatalos megerősítés nem érkezett ilyen szándékról, azért eleve kétséges volt a jövő, amire csak rátett egy lapáttal, hogy a mind az autóipar, mind az F1 a koronavírus-világjárvány nagy vesztesei közé tartozik, ráadásul a szabályváltozások bevezetését is 2022-re halasztották.

A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a fentiek ellenére azt mondja, kitartanak a száguldó cirkusz mellett, nem készülnek kiszállni.

„Az egészségügyi helyzetet illetően a remény és az félelmek keveréke, a gazdaságot illetően az aggodalom jellemzi a mostani időszakot. De ez nem tört meg minket, hiszen egy értékes sportág és egy értékes csoport tagjai vagyunk, ami a körülményeket tekintve nagyon szerencsés” – mondta az Aut Hebdónak adott interjújában.

F1: A Renault nem készül a kiszállásra 1

„Az egyéves halasztás nem változtat a hozzáállásunkon, igaz, a válság mértéke, ami egyelőre nem világos, kikényszerítheti a változást. De ha eddig jutnánk, akkor nem lennénk egyedül, sőt, más, általam megnevezni nem kívánt csapatok nagyobb veszélyben is vannak, mint mi.”

 

„Persze ha tartósan egy kétligás F1-ben találnák magunkat, akkor meg kellene gondolnunk a részvételt, de a kiadási plafon, az új műszaki szabályok és az új Concorde-szerződés hármasa alapján úgy gondoljuk, hogy képesek leszünk felzárkózni az élmezőnyhöz – feltéve persze, ha mi is jól végezzük a munkánkat.”

„Jövőre jön a csökkentett kiadási plafon, a 2021-es Concorde-szerződésről továbbra is tárgyalunk, csak egy dolog csúszik, az új szabályok bevezetése. Az általában tíz évre szóló Forma-1-es részvételi terveket nem értékeljük át csak azért, mert egy ilyen krízis miatt adódik egy egyéves halasztás” – bizonygatta Abiteboul.

A Renault legutóbb 2021-re tűzte ki célul a futamgyőzelmeket, de ezt most a szabályváltozásokkal együtt 2022-re halasztották, de így sem írják le előre az idei és a következő szezont.

„Ez nem jelenti azt, hogy nem igyekszünk jól szerepelni jövőre, és ha megnézem az idén Melbourne-ig elvégzett fejlesztési munkánkat, azt mondhatom, hogy képesek vagyunk tisztességes autót építeni még úgy is, hogy az aerodinamikai fejlesztéseket befagyasztják. Az autónkkal nincs komoly probléma, képesek lehetünk jól szerepelni, a középmezőny élén küzdeni. Ez lesz a célunk 2021-re is, mielőtt 2022-ben mindent beleadunk.”

Kövess minket a Facebook-on!
Forrás: Auto Hebdo
Kép(ek) forrása: Getty Images