Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt nehéz helyzetbe kerültek az autógyárak, nem tehetnek mást, egymás után mutatják be a különböző elektromos modelleket. Alain Prost, a Renault ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgatója szerint a belső égésű motorok elleni hadjáratnak nagyon komoly következményei lehetnek.

Prost szerint a tilalmak kivégezhetik a nyugati autóipart, ha pedig ez megtörténik, az a Forma-1-et is magával ránthatja.

“Nagyon lehangol, amit manapság az autóiparban látok” – mondta Prost. “Ha így megy tovább, tíz éven belül tálcán nyújtunk át mindent a kínaiaknak, és ez nagyon nem tetszik.”

“Őszintén utálom az idióta, hülye szabályozásokat. Egyáltalán nem kellene problémát csinálni egy olyan dízelmotoros autóból, ami tele van szűrőkkel.”

Prost szerint az autóiparban megfigyelhető eltolódás véget vethet a V6-os hibridek korszakának is, mert az elektromos újításokra ott van a Forma-E.

“Mit hozhat a jövő az F1 számára? Nehéz megmondani. Egyrészt visszatérhetnénk akár a V12-esekhez. Vagy egy másik filozófia mentén elindulva tíz éven belül átállhatnánk hidrogénhajtásra. Miért is ne? Más kérdés, hogy ki hozná meg ezt a döntést, elég nehéz helyzet ez.”

Az autóipar elektromos hajtás felé tolódó fókusza a Hondát is zavarja. “Tárgyalunk a Red Bull-lal a 2021 utáni folytatásról” – fogalmazott Jamamoto Maszahi, a Honda F1-es főnöke.

“De figyelembe kell vennünk azt is, hogy az egész autóipar nagyon nehéz helyzet elé néz a villamosítás miatt.”

“Sok cégnek kell rengeteg pénzt befektetnie, szóval át kell gondolnunk az üzleti oldalt, és hogy mennyire hatékonyan tudjuk működtetni a programot.”