A BMW a kétezres évek elején a Williams partnereként, majd 2006-tól a Sauber felvásárlásával gyári csapatként volt jelen a Forma-1-ben, 2008-ban Robert Kubicával futamot is nyertek, de miután 2009-re alaposan eltolták az autót, ráadásul az autóipart is elérte a pénzügyi válság, a bajorok kiszálltak a száguldó cirkuszból.

A BMW – német riválisaihoz, az Audihoz és a Mercedeshez hasonlóan – jelenleg a Forma-E elektromos formaautó-szériában szerepel (a lenti fotón a BMW járgánya), és úgy tűnik, az F1 2021-es – többek között alacsonyabb költségeket hozó – szabályváltozásai után sem vágyik vissza a csúcskategóriába.

„A turbós V6-os hibrid erőforrásnak semmi köze nincs ahhoz, amerre a közúti autónk gyártásában haladunk” – mondta a német Auto Bildnek a BMW motorsportfőnöke, Jens Marquardt.

„Műszaki szempontból le a kalappal a Forma-1 előtt, de annak a technológiának nincs közúti relevanciája” – folytatta.

A BMW-t nem izgatja a Forma-1 1