A Forma-1-ben a jövő évtől évi 175 millió dolláros kiadási plafont vezetnek be, ekkora összegből kell majd megoldani az autó fejlesztését, gyártását és versenyeztetését (nem tartozik majd a korlát alá ugyanakkor a motorfejlesztés, a pilóták és a csapatvezetők fizetése és a marketing- és vendéglátási kiadások).

A költségplafon betartását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által delegált független pénzügyi szakértők ellenőrzik majd, a túlköltekezés pedig súlyos sportszankciókkal, akár a bajnokságból való kizárással is járhat, igaz, a pontos büntetések még nem ismertek.

A csapatok többségét nem érinti majd a korlátozás bevezetése, hiszen jelenleg is a 175 milliós kereten belül dolgoznak, de három élcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull számára hatalmas változást jelent a szabály, amihez nem lesz könnyű alkalmazkodni.

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner reméli, hogy a csalók tényleg nagyon komoly, elrettentő büntetésekkel számolhatnak, máskülönben szerinte semmit sem ér majd a kiadási plafon:

„Bizakodó vagyok, mert mit szokott csinálni az adóhatóság? Mindig erre gondolok. Ha elég nagy a büntetés a lebukás esetén, akkor nem csináljuk. Ha az adóhatóságot veri át az ember, tudja, hol köt ki – persze ez (a börtön – a szerk.) nálunk nem játszik, de a büntetéseknek sportszempontból és pénzügyileg is elég súlyosnak kell lenniük, hogy ne próbálkozzanak” – idézte a Racefans.net az olaszt.