A Ferrarinál idén komoly fejtörést okozott a vártnál jobban szereplő ifjonc, Charles Leclerc és a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel küzdelme, a két pilóta viszonya nem volt épp ideális, a feszültség végül az interlagosi ütközésben csúcsosodott ki.

A maranellói márka korábbi elnöke, Luca di Montezemolo szerint 2020 is hatalmas kihívást jelenthet, a fiatal Leclerc-t talán meg kell majd zabolázni, Vettelnek pedig nagyon jól kell teljesítenie, ha 2020-on túl is maradni akar.

„Leclerc győzni képes versenyző, aki nagyon kemény a futamokon, értelmes, tanul a hibáiból, olyan pilóta, aki világbajnok lehet” – kezdte a Ferrarit negyed századon keresztül igazgató olasz a Sky Sportsnak.

„Tény, hogy voltak a csapatot hátrányosan érintő pillanatok, a versenyzőknek tisztában kell lenniük azzal, hogy nem önmagukért vezetnek, ahogy ezt egyszer Barrichellónak is mondtam. Tiszta helyzetre, nagy akaraterőre van szükség ahhoz, hogy ezt sikerüljön elérni. Nagy felelősség ez Binotto és a csapat számára, kényes téma.”

F1: Kár lenne Hamiltonra költeni! 1

„Vettelnek pedig higgadtnak kell maradnia, bíznia kell a képességeiben, hiszen nagyon jók. Nagyon nyitottnak kell lennie a csapattal, őszinte párbeszéd kell. A szerződés utolsó évei mindig kényes helyzetet jelentenek” – magyarázta

Hogy Vettel hogyan kezeli ezt a kényes helyzetet, egyelőre a jövő zenéje, ahogy az is, hogy ha nem kívánnak vele hosszabbítani, vajon ki ül a helyére, megszerzi-e a Ferrari Lewis Hamiltont.

F1: Kár lenne Hamiltonra költeni! 2

A korábbi Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint felesleges lenne a Mercedes sztárját leigazolni.

„Hamilton Maranellóban 2021-ben? Ha Charles Leclerc és közte kell választani, inkább Leclerc-t választom, és ő még olcsóbb is. Toto Wolff a Ferrarinál 2021-től? Ő résztulajdonos a Mercedesnél, nem lenne értelme, hogy egy másik csapat alkalmazottja legyen, és nem is jelentene megoldást a gondokra.”

„A lényeg az autó. A Renault például egy szakajtónyi pénzt adott Ricciardónak, de jobb lett volna, ha az autó fejlesztésére költöttek volna. A Ferrarinak azon kell dolgoznia, hogy az autója fél másodpercen belülre kerüljön a Mercedeshez, a versenyző csak azután számít majd” – nyilatkozta az olasz a RAI GR Parlamento rádiónak.

Forrás: Fotó: Getty Images