Az elmúlt másfél évtizedben egyértelműen a Red Bull vitte a legsikeresebb F1-es utánpótlás-nevelő programot, de a McLaren sem panaszkodhat, hiszen Lando Norris mellett ott van a mezőnyben korábbi protezsáltjuk, Kevin Magnussen, a Ferrari annak idején Sergio Perezt, majd nemrég Charles Leclerc-t juttatta a száguldó cirkuszba, míg a Mercedestől idén George Russell debütált a királykategóriában, Esteban Ocon pedig a német márkától kerül át (félig-meddig vissza) a Renault-hoz 2020-ra.
A francia gyártónak ugyan van közös múltja Oconnal, de határozott szándékuk, hogy két év múlva már igazi, teljes mértékben saját nevelésű pilóta vezesse az egyik F1-es járgányukat.
A Renault legígéretesebb ifjonca a spái Forma-2-es baleset halálos áldozata, Anthoine Hubert volt, de az F1 előszobájában jövőre is ott lesz három protezsáltjuk, a brit Jack Aitken, a kínai Kuan Jü-Csou és a Forma-3-as Európa-bajnokságból érkező dán Christian Lundgaard.

Aitken (elöl) a harmadik, Jü-Csou (hátul) a második Forma-2-es szezonját kezdi 2020-ban
“Világos, hogy újoncként egyre nehezebb (F2-es) bajnoki címet nyerni, ami azt jelenti, hogy a pilótáink jó helyzetben lehetnek 2020-ban” – mondta Aitkenre és Jü-Csoura célozva a Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul.
“A célunk mindig is az volt, hogy az akadémiánk valamelyik tagja Forma-1-es versenyülésig jusson 2021-ben. Kemény munka vár még ránk, de hisszük, hogy teljesíthető. A jövő évet mondhatjuk a roham évének az akadémia szempontjából. Bajnoki címeket akarunk szerezni, emellett szeretnénk tovább növelni az akadémia presztízsét, hogy a legjobb tehetségek a Renault-hoz akarjanak jönni. Kíváncsian várom, hogy alakul a jövő év, izgalmas lesz!” – magyarázta.