Lewis Hamilton nyerte a 2019-es Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíjat, megkoronázva ezzel bajnoki szezonját. A rajttól elsőként jött el, és a célig hátra sem nézett, még a vezetést sem adta át senkinek. A hatszoros bajnokot a red bullos Max Verstappen és a ferraris Charles Leclerc kísérhette a dobogóra.

F1: Hamilton téli álomba küldött mindenkit 1

Habár a rajtnál Charles Leclerc elment Max Verstappen mellett, a két Ferrari tempója elmaradt a Red Bull és a Mercedes teljesítményétől. Charles Leclerc és Sebastian Vettel is kétszer jártak a nap során a bokszban, de a német így sem tudta megtartani rajthelyét, a német csak az ötödik lett, még a mezőny végéről induló Valtteri Bottas is megelőzte őt, aki az utolsó körig veszélyeztette Leclerc dobogóját.

A középmezőnyben volt még egy eldöntetlen kérdés: az egyéni hatodik helyért még ment a csata Carlos Sainz, Pierre Gasly és Alexander Albon között. Utóbbi a Red Bull-lal a hatodik lett, Gasly pedig nem szerzett pontot – egy koccanás miatt elveszítette első szárnyát a rajtnál, visszazárkózni pedig már nem tudott a Toro Rosso franciája. A McLaren spanyolja a tizedik helyen ért célba, ez pedig elegendő volt ahhoz, hogy egyetlen ponttal, de megszerezze a hatodik helyet.

F1: Hamilton téli álomba küldött mindenkit 2

Az említetteken kívül pontot szerzett még Sergio Perez (Racing Point), Lando Norris (McLaren) és Danyiil Kvjat (Toro Rosso).

A futamot egydül a Racing Point versenyzője, Lance Stroll adta fel.

A következő Forma-1-es futam 2020-ban következik.

A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.

A lemenő nap fényénél, 27 fokos levegő- és 33 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a rajtrácsra az autók a 2019-es szezon huszonegyedik, egyben utolsó Forma-1-es futamára, az Abu-dzabi Nagydíjra.

F1: Hamilton téli álomba küldött mindenkit 3

Az első helyről Lewis Hamilton indulhatott a Mercedesszel, megelőzve a red bullos Max Verstappent és Charles Leclerc Ferrariját. A második sort csapattársa, Sebastian Vettel egészítette ki, megelőzve a red bullos Alexander Albont. A középmezőny legjobbja Lando Norris lett a McLarennel, az első tízbe pedig befért még a két Renault Daniel Ricciardóval és az utolsó versenyét teljesítő Nico Hülkenberggel, de közéjük befért még a mclarenes Carlos Sainz is. A tizedik rajtkockába Sergio Perez állhatott fel a Racing Pointtal.

F1: Hamilton téli álomba küldött mindenkit 4

Eredetileg Valtteri Bottas kvalifikálta magát a második rajthelyre, azonban a finn Mercedesében kétszer is motorkomponenseket kellett cserélni a hétvége során, így az utolsó rajtkockából kezdte a száguldást.

Az idei, megváltozott gumiszabályok miatt a hivatalos beszállító Pirelli abroncsai minden pályán ugyanabban a három színben pompáznak: a piros oldalfalú a lágy, a sárga oldalfalú a közepes és a fehér oldalfalú a kemény keveréket jelenti, legalábbis ami az adott versenyhétvégén elérhető választékot illeti.

A versenyzők többsége a közepes gumikon kezdte a szezonzárót, hat pilóta (Vettel, a két McLaren, a két Renault és Antonio Giovinazzi az Alfa Romeóval) a lágyakon rajtolt, a Toro Rossóval Danyill Kvjat és a két Williams a keményekkel indult el a futamon.

A gumiszállító előrejelzése szerint száraz körülmények között az egy kiállásos taktika lehet a nyerő megoldás, lágy-kemény elosztásban, 7-14 körös első etappal. Az 55 körös versenyen hasonlóan jó taktikának bizonyulhat a közepes-kemény gumielosztás, cserével a 10-18. kör között. Ezeknél lassabbnak jósolta a Pirelli a lágy-közepes stratégiát, 18-22 körös lágy etappal, de minden opcióhoz hozzátették, hogy ezen lehetőségek permutációja is jól működhet, azaz nem voltak túlságosan biztosak dolgukban az olaszok.

Az idei szezontól kezdve a leggyorsabb kört megfutó pilóta is kap egy pontot, feltéve, hogy az első tíz hely valamelyikén végez.

A rajt előtt kiderült, hogy a Ferrari az előre megadottól eltérő mennyiségű üzemanyagot töltött Leclerc autójába. A felügyelők a verseny után döntenek az esetről.

Forrás: Fotó: Getty Images