Az eredeti tervek szerint 2020-ban három versenyhétvégén – Franciaországban, Belgiumban és Oroszországban – a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét a hagyományos időmérő edzés helyett egy sprintfutam döntötte volna el. A 100 kilométer+1 kör hosszúságúra tervezett versenyre a vb-pontverseny állásával ellentétesen álltak volna ki a versenyzők, azaz a listavezető az utolsó helyről rajtolhatott volna.

A versenyzők nem fogadták nagy kedvvel a tervezetet, túlságosan is mesterkéltnek tartották a rendszert. A helyosztóra vonatkozó változtatások annyira előrehaladott állapotban voltak, hogy már csak a csapatok egyöntetű beleegyezése kellett volna ahhoz, hogy 2020-ban megvalósulhassanak az elképzelések. A szavazás azonban nem volt sikeres, és végül elvetették az ötletet.

“Azt gondoltam, hogy egy izgalmas megmérettetést láthatunk majd” – mondta Ross Brawn, az F1 sportszakmai vezetője. “A versenyzők egy kissé idegesek voltak a szabálytervezet miatt, amit meg tudok érteni” – tette hozzá.

“Csak három versenyt kértünk, hogy kipróbáljuk a formátumot. Ha nem működött volna, feltettük volna a kezünket. Ha bejött volna, az nagyszerű lett volna. Vegyes eredmények esetén pedig dolgoztunk volna a fejlesztésén” – mondta el Brawn.

A csapatoknak azonban nem sikerült megegyezni. “Frusztrál, hogy nem csinálhatjuk ezt meg. Sajnos ez a Forma-1 egyik klasszikus problémája. Jelenleg egyhangú beleegyezés kell, hogy bármilyen döntést bevezethessünk a következő évre. A csapatok eredetileg azt mondták, beleegyeznek, de aztán két csapat mégis azt mondta az utolsó találkozón, hogy nem egyeznek bele” – árulta el a brit szakember.

Kövesd Facebook-oldalunkat, hogy ne maradj le a Forma-1 legfrissebb híreiről!