A McLaren az Orosz Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy 2021-ben motorszállítót cserél, a wokingiak ismét a Mercedes erőforrásait fogják használni. Noha a McLaren a Renault-val sem boldogul rosszul, sőt veri is a gyári csapatot, az igazi előrelépést a régi-új motorszállítótól várja az alakulat.

A McLarennel való szakítás után a Renault egyedül marad, a saját gyári projektjén kívül egyetlen csapatot sem lát majd el motorokkal. Ez adatgyűjtés szempontjából problémás lehet, a franciák azonban azt állítják, még örülnek is a válásnak.

“2005-ben és 2006-ban, amikor utoljára nyertünk, magunkon kívül senki mást nem láttunk el motorokkal” – próbálta a dolog jó oldalát nézni Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke.

“El kell fogadnunk, hogy a forrásaink korlátozottak. Talán jobb is, hogy semmi nem tereli el a figyelmünket, ez segíthet a saját dolgainkra való fókuszálásban.”

“Ha az új szabályok között az aerodinamika egyszerűsítése és az egységesítés is zöld utat kap, két fő dolog marad, ami a csapatok teljesítménye közötti különbséget jelentheti: a motor, illetve a motor (csomagba való) integrálása és beépítése.”

“Ebben a tekintetben őszintén jobb, ha egyedül vagyunk, és megtartjuk magunknak, amit fejlesztünk. Hiszünk abban, amin dolgozunk, és ezeket a titkokat tényleg szeretnénk a magunk javára fordítani.”