A Forma-1-ben az elmúlt pár évben téma volt a motor- és sebességváltó-cserék miatti rajtbüntetések lecserélése, sokan nem szeretik a hátrasorolásokat, vannak, akik szerint a nézőket is összezavarják az ilyen büntetések, főleg, amikor egyszerre többeket sújtanak ilyen szankciókkal, és egyesek alig vagy semmit sem buknak.

Alternatívaként felmerültek a pénzbírságok, a kevesebb üzemanyag és a ballasztok is, de egyetlen ötlet sem nyerte el a csapatok egyértelmű tetszését.

“Úgy gondolom, hogy nehéz másféle megoldást találni” – mondta a Motorsport.comnak a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner.

“A büntetés túl kicsi, akkor megnő az esélye, hogy a pénzveszteséget bevállalva a csapatok megtesznek valamit. Olyan ez, mint a veszélyes bokszutcai kiengedés. Tudjuk, hogy mennyit számít egy Forma-1-es csapatnak 5000 euró – semmit. Ha akár csak egy tizedmásodpercet lehet nyerni 5000 euróért, akkor mindig meg fogják tenni” – utalt arra, hogy miért nem lett rendszer abból, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben Hockenheimben időbüntetés helyett mindössze pénzbírsággal sújtották a Ferrarit Charles Leclerc incidense esetében.

“Szerintem a ballaszt, a kevesebb üzemanyag pedig még a rajtbüntetéseknél is homályosabb lenne a nézők számára, mert a hátrasorolásokat legalább elmagyarázzák a rajt előtt, de ha ballaszt jön vagy kevesebb benzin, azt nem lesz könnyű előadni a kommentátoroknak, hogy egy autó miért lett hirtelen lassabb, mint a másik. Egyelőre nem akadt jobb megoldás, tehát marad a status quo.”