A McLaren a három, keserves hondás év után 2018-ra váltott a Renault erőforrásaira. A wokingi alakulat idén már versenyképes autóval is állt elő, verik a franciák gyár csapatát, ám még jobb eredményeik is lehetnének, ha bírná a motor – a vasárnapi Belga Nagydíjon Carlos Sainz pár kör után esett ki műszaki hiba miatt, míg a briliáns versenyt futó újonc, Lando Norris az 5. helyet veszítette el, amikor az utolsó kör kezdetén a célvonal mellett kényszerült félrehúzódni.

A McLaren idén érkezett új csapatfőnöke, Andreas Seidl nem elégedett.

“Elkeserítő számunkra a dupla kiesés, főleg, hogy az egyik pilótánk már elrajtolni sem tudott rendesen. A Renault-nál sem örülhetnek. Keményen dolgoznak, hogy az idény folyamán hozzák a motorfejlesztéseket, ez biztató, ugyanakkor csalódást keltő a sok hátrasorolás és kiesés. Fontos, hogy transzparens és nyitott legyen a kapcsolatunk, és közösen elemezzük és próbáljuk megoldani a problémákat” – magyarázta a vasárnapi verseny után.

A Renault Spába elvitte legfrissebb motorverzióját, de a McLaren ott nem cserélt, maradtak a régebbi változatnál. A kérdésre, hogy nem bánták-e meg a dolgot, Seidl azt mondta, még meg kell vizsgálni a történteket, de szerinte nem ehhez volt köze a meghibásodásoknak. Norris motorja nem járt még az élettartama végén, így bírnia kellett volna a hétvégét, és valószínű, hogy javítás után még ezután is használni fogja.

A McLaren renault-s szerződése a jövő év végéig szól, Seidl korábban azt nyilatkozta, majd meglátják, mi lesz 2021-ben. A spanyol Marca szerint Wokingban már fontolgatják a franciáktól való válást, ’21-től az egykori gyári partner Mercedesszel folytatnák, a Williams helyét vennék át a kilensek között. A lap szerint a mostanra egyre jobb Hondához való visszatérés kizárt, a Red Bull ugyanis kizárólagos szerződést kötött a japán gyártóval.

Forrás: Fotó: Getty Images
Kapcsolódó címkék: F1 Forma-1 McLaren Renault Sport