Noha a barcelonai teszteken még úgy tűnt, az idei szezonra jó autót épített a Ferrari, hamar kiderült, hogy az SF90-esnek komoly hiányosságai vannak a kanyarokban. Ennek oka az autó tervezési filozófiájában keresendő: a Ferrari a kis légellenállásra koncentrált.

Ennek eredménye egy olyan autó lett, amely az egyenesekben valóban utolérhetetlen, a kanyarokban azonban több tizeddel lassabb a riválisok autóinál. Ráadásul a leszorítóerő hiánya a gumikezelésben is visszaütött.

“Ezekhez a gumikhoz több leszorítóerő szükséges, hogy felmelegedjenek, és hogy megfelelően be tudjuk kapcsolni őket” – ismerte el Mattia Binotto Ferrari-csapatfőnök.

“Szóval igen: ha visszamehetnék egy évvel ezelőttre, sokkal inkább a leszorítóerőt helyezném fókuszba ahelyett, amit végül csináltunk, még ha ez a légellenállás szempontjából hátrányt is jelent.”

Binotto azt is elismerte, hogy a Ferrarit meglepte a versenyképtelensége. “Arra számítottunk, hogy az SF90 nagy átlagban a Mercedes szintjén lesz. Meglepett minket a szezon elején mutatott gyenge teljesítményünk, talán mert nem gondolkoztunk eléggé előre.”

Noha a bajnoki esélyek elszálltak, Binotto szerint a Ferrari nem állítja le az idei autó fejlesztését, mert minden új fejlesztés hasznos lehet a 2020-as autó számára.