A Forma-1-ben 2021-től életbe lép a 175 millió dolláros kiadási plafon – amelybe ugyanakkor jelentős tételek nem tartoznak majd bele (a motorok ára, a csapatok felső vezetőinek és pilótáinak fizetése, a marketing- és vendéglátási kiadások) –, jövőre pedig már tesztüzemben vizsgálhatják a csapatok, hogyan tudnak ennyiből gazdálkodni.

2020-ban ugyanez jön tesztüzemben, büntetés nem lesz, ha a nagyok túllépik a keretet.

“Nem vezettük volna be, ha azt gondolnánk, nem ellenőrizhető. Mindent számon lehet kérni, a fő, hogy minden fontos könyvelési információ hozzáférhető legyen, ehhez pedig az kell, hogy alaposak és szigorúak legyünk” – mondta csütörtökön tartott féléves beszámolójában a Forma-1 vezérigazgatója, Chase Carey a kiadási plafonról.

“Ezt rendeztük. 2020 amolyan tesztév lesz, minden csapat részt vesz benne. A kiadási plafont illetően csak 2021-től jönnek a szankciók, 2020-ban a rendszer esetleges hibáit akarjuk felderíteni, a hangolás zajlik majd.”

Carey hangsúlyozta, mennyire fontos a sportág számára, hogy sikeresen leszorítsák a költségeket:

“A kiadási plafon egyik célja egyértelműen a sportág egészségesebbé tétele. Beszéltünk már a versenyt érintő hatásairól, de ugyanolyan fontos, hogy egészségesebb üzleti modellt is teremt, a jelenlegi csapatok és a belépni szándékozók számára is.”