A Forma-1-ben az autók az elmúlt évtizedben egyre nehezebbé váltak, és valószínű, hogy a 2021-es szabályváltozásokkal tovább “híznak” majd.

Az F1-esek lomhaságára panaszkodó versenyzők szerint megoldás lehetne, ha visszahoznák a futam alatti tankolást, hiszen így egyszerűen ledobhatnának 70 kilót a versenyeken.

A sportágban 2010 óta nincs újratöltés verseny közben, biztonsági és pénzügyi okokból vezették ki azt, ám lehet, hogy 2021-re mégis visszatér.

“Valóban, az egyik megvitatás alatt álló téma a futam közbeni tankolás” – erősítette meg a Williams de facto csapatfőnöke, Claire Williams a Racefans.netnek. “De egyszerűen nem értem, hogyan nem menne ez szembe mindennel, hogyan nem lenne ez 10 lépés hátrafelé, amikor az F1-et környezettudatos irányból szeretnénk bemutatni.”

Tíz lépést menne hátrafelé a Forma-1? 1

Williams ugyanakkor elismerte, hogy az autók tömegével kezdeni kell valamit, méghozzá pontosan, szabályokba foglalva, máskülönben csak az élcsapatok jutnak előnyhöz.

“Sok-sok órát vitáztunk már a súlyt illetően. Ezzel tényleg foglalkozni kell. Módot kell találnunk a tömeg csökkentésére, nem is csak azért, hogy javuljon a verseny, hanem azért is, mert amúgy a csapatok maguktól próbálnak majd ügyeskedni.”

“A tömegcsökkentés úgy persze a nagycsapatoknak megy majd, hiszen nagyon költséges egy F1-es autó lefogyasztása. A kisebb csapatoknál először az aerodinamikával foglalkozunk, aztán a gumikezeléssel, a súlycsökkentés csak a harmadik a sorban. Kisebb költségvetés mellett nem lehet a három dolgot párhuzamosan csinálni.”

A futam közbeni tankolást sokkal prózaibb okból is ellenzik a kisebb csapatok – egyszerűen drága mulatság:

“A felszerelés 2,5 millió dollárba kerülne” – állította a Racing Point főnöke, Otmar Szafnauer.