A Forma-1-es Magyar Nagydíj múlt szombati, harmadik szabadedzése csúszással kezdődött, ugyanis az azt megelőzően rendezett Forma-2-es futamon az egyik autó motorhiba miatt olajjal terítette be a 4-5-ös kanyar környékét, így a marshalok nedvszívó porral, utcaseprő géppel dolgoztak a csúszásgátláson. Az edzés első harmadában az autók óriási port vertek fel az érintett szakaszon.

A Motorsport.com megkérdezte a versenyigazgató Michael Masit, nem lenne- jobb megoldás a mostaninál.

“Pillanatnyilag fantasztikus megoldás ez, nagyon jól működik, főleg, ha jó nagy seprűkkel mennek neki. Egyszerűen működik. Világszerte ezt a módszert használják, régen bevált. Én még nem láttam más, működő megoldást” – állította. “Tudtuk, hogy az első pár körön elég nagy por lesz, ahogy a tévében is láthattuk, de azt is rég megtanultam, hogy erre az a legjobb megoldás, ha mennek rajta az autók.”

A Forma-1-ben marad a porhintés 1

A tévéfelvételeken a versenyigazgató indulatosnak, idegesnek tűnt, de azt mondja, egyszerűen csak az idő múlása bosszantotta, hiszen a szabadedzést nem halasztják el, az óra ketyeg.

“Egy egész autószélességnyi olajfilm volt a pályán a bejárattól végig, a kerékvetőn is, mindenfelé. Nem egy kis foltot kellett letakarítani, ezért tűnhettem lendületesebbnek, ugyanis szerettem volna a lehető legtöbb erőforrást a munkára fordítani. Minél több szóróanyagot akartam, hogy felszívja az olajat, még többet kértem, amíg nem lett olyan tiszta, amilyet szerettünk volna. Végül jól sikerült a takarítás, de tényleg sok volt az olaj, inkább csak azért voltam ideges, hogy haladhassunk, mert ment az idő.”

Forrás: Fotó: Europress